۲۵ خرداد ۱۴۰۱
کپی شد!

چاینا دیلی گزارش داد؛

افزایش تورم در آمریکا بر «بانک ذخیره فدرال» فشار آورد

افزایش تورم در آمریکا بر «بانک ذخیره فدرال» فشار آورد

نرخ تورم در آمریکا به تازگی دوباره افزایش یافت و به نظر می رسد «بانک ذخیره فدرال» این هفته نرخ سودها را افزایش دهد.«بانک ذخیره فدرال» ممکن است مجبور شود نرخ اصلی خود را تا 5 درصد افزایش دهد. زیرا برای شروع افزایش زمانی طولانی منتظر مانده است.

به گزارش نگاه نو به نقل از چاینا دیلی، در جلسه روز سه شنبه و چهارشنبه کمیته بازار آزاد این بانک مقرر شد نرخ سود ۰.۵ درصد افزایش یابد. قرار است در ماه ژوییه نیز این نرخ ۰.۵ درصد دیگر نیز افزایش یابد.

 دین کروشور، اقتصاددان در بانک منطقه ای فیلادلفیا، گفت: «بانک ذخیره فدرال» ممکن است مجبور شود نرخ اصلی خود را تا ۵ درصد افزایش دهد. زیرا برای شروع افزایش زمانی طولانی منتظر مانده است.

 روز جمعه، آمار اداره کار آمریکا نشان دادن که شاخص نرخ مصرف کننده در ماه مه در مقایسه با همین ماه در سال گذشته ۸.۶ درصد افزایش داشته است.  این عدد بزرگترین افزایش سالانه از سال ۱۹۸۱ تا کنون را نشان می دهد.

اقتصاددانان پیش بینی کرده اند نرخ تورم در ماه مه به ۸.۲ درصد افزایش یابد. البته قیمت های انرژی و مواد غذایی به میزان قابل توجهی افزایش داشته اند. شاخص انرژی به ۳۴.۶ رسیده است که از سپتامبر ۲۰۰۵ تا کنون، بالاترین افزایش ۱۲ ماهه را تجربه کرده است. قیمت شیر ۱۵.۹ درصد، قیمت مرغ ۱۷.۴ درصد، قیمت تخم مرغ ۳۲.۲ درصد افزایش داشته اند.

 بروس کاسمن، اقتصاددان، از خوش بینی خود درباره تثبیت تورم در نرخی قابل قبول بدون رکود خبر داد. در مطالعه ای که به تازگی فایننشال تایمز لندن انجام داده است، ۷۰ درصد اقتصاددانان مهم پیش بینی کرده اند آمریکا در سال آینده وارد رکود می شود. نزدیک به ۴۰ درصد پیش بینی کرده اند در صورتی که «بانک ذخیره فدرال» تا پایان سال جاری نرخ سود را تا ۲.۸ درصد نرساند، تورم ادامه خواهد داشت.

 شاخص قیمت هزینه های مصرف کننده در ماه آوریل ۶.۳ درصد افزایش داشت.

برخی اقتصاددانان نیز پیش بینی کرده اند تورم تشدید خواهد شد و آمریکا شاهد تورم رکودی خواهد بود. این تورم به همه آمریکایی ها و به ویژه فقرا فشار خواهد آورد.  هر چه تورم طولانی تر شود، تقاضا بیشتر کاهش خواهد یافت و طبقه متوسط، علاوه بر نگرانی از درآمد، باید نگران درآمد خود نیز باشند.

 قیمت بنزین یکی از مواردی است که فشار اقتصادی را برای بسیاری از کارگران در آمریکا افزایش خواهد داد. قیمت بنزین در آمریکا از هر لیتر ۵ دلار نیز گذشته است.

نظر شما

صفحات اجتماعی انتخاب سردبیر آخرین اخبار کاریکاتور عکس روز