۲۲ خرداد ۱۴۰۱
کپی شد!

بایدن ماه آینده راهی عربستان می شود

بایدن ماه آینده راهی عربستان می شود

روزنامه وال استریت ژورنال اعلام کرد که رئیس جمهور آمریکا ماه آینده میلادی به عربستان سعودی سفر خواهد کرد.

به گزارش نگاه نو، این روزنامه آمریکایی امروز به نقل از دو مقام آگاه نوشت که کاخ سفید قرار است روز دوشنبه سفر بایدن به عربستان را اعلام کند.

این مقام ها گفتند که رئیس جمهور آمریکا ماه آینده (میلادی) در بخشی از تور خود در منطقه خاورمیانه که شامل سفر به اسرائیل نیز می شود، به عربستان خواهد رفت.

یکی از این مقام ها بیان کرد که این برنامه کاری در حال حاضر شامل دیدار با محمد بن سلمان ولیعهد سعودی می شود.

اوایل روز شنبه بایدن در پاسخ به این سوال که آیا تصمیم گرفته است به عربستان سعودی برود یا خیر، پاسخ داد: “هنوز نه.”

بایدن بارها از عربستان بخاطر سوابق حقوق بشری این کشور و دستور قتل جمال خاشقجی روزنامه نگار سعودی- آمریکایی به شدت انتقاد کرده و عربستان را در جریان کمپین انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ آمریکا “منفور” خوانده بود.

برخی از متحدان رییس جمهوری آمریکا در کنگره از ایده دیدار وی با بن سلمان انتقاد کردند. آدام شیف نماینده دموکرات ایالت کالیفرنیا هفته گذشته با اشاره به ولیعهد عربستان گفت: تا زمانی که عربستان سعودی در زمینه حقوق بشر خود تغییری اساسی ایجاد نکند، من نمی خواهم کاری با او داشته باشم.

مقامات آمریکایی اذعان کردند که آنها باید با عربستان بر سر چالش های جهانی از جمله افزایش قیمت های نفت و مساله ایران همکاری و روابط دو جانبه را تقویت کنند. قیمت سراسری بنزین در ایالات متحده از ۵ دلار در هر گالن عبور کرده و فشارهای سیاسی را بر بایدن بمنظور یافتن راهی جهت کاهش قیمت ها افزایش داده است.

نظر شما

صفحات اجتماعی انتخاب سردبیر آخرین اخبار کاریکاتور عکس روز