۲۲ خرداد ۱۴۰۱
کپی شد!

گوترش و امیرعبداللهیان تلفنی گفتگو کردند

گوترش و امیرعبداللهیان تلفنی گفتگو کردند

وزیر خارجه کشورمان در گفتگوی تلفنی با دبیرکل سازمان ملل درباره قطعنامه ضد ایرانی رایزنی کرد.

به گزارش نگاه نو، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه ایران و آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل متحد شنبه‌شب در خصوص برخی تحولات منطقه‌ای و بین‌المللی از جمله قطعنامه ضدایرانی شورای حکام به‌صورت تلفنی بحث و تبادل نظر کردند.

وزیر امور خارجه ایران، اقدام آمریکا و سه کشور اروپایی در ارائه قطعنامه به شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی را رفتاری شتابزده و سیاسی توصیف کرد.

امیرعبداللهیان همچنین در بخش دیگری از اظهاراتش در این گفتگوی تلفنی با ابراز حمایت از تداوم آتش‌بس در یمن، بر ضرورت رفع کامل محاصره انسانی تأکید کرد و آن را بستر مناسبی برای آغاز گفتگوهای بیشتر گروه‌های یمنی دانست.

وی با اشاره به مکالمه روز گذشته خود با همتای سوری، تداوم تجاوزات رژیم صهیونیستی به خاک سوریه و حمله نظامی به فرودگاه غیرنظامی دمشق را نقض فاحش اصول منشور ملل متحد دانست و افزود: شرایط منطقه اثبات کرده است که آتش‌افروزی رژیم صهیونیستی علیه امنیت و ثبات منطقه به خودش بر خواهد گشت.

دبیرکل سازمان ملل در این گفتگو، در خصوص بحران یمن، از تلاش‌ها و مواضع سازنده جمهوری اسلامی ایران در حمایت از تداوم آتش‌بس تقدیر کرد.

گوترش نشست آستانه در خصوص سوریه را بستری مناسبی برای رسیدگی به این بحران و رفع دغدغه‌های احتمالی میان سوریه و ترکیه دانست.

دبیرکل سازمان ملل متحد در این گفتگوی تلفنی بر اهمیت ادامه گفتگوهای وین تأکید کرده دیپلماسی را بهترین مسیر حل اختلافات بین جمهوری اسلامی ایران و برخی دیگر از طرفهای مذاکرات برجام دانست.

گوترش همچنین قطعنامه اخیر آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در مورد ایران را صرفاً دارای محتوای توصیه‌ای خواند و بر اهمیت تداوم مذاکرات تأکید کرد.

نظر شما

صفحات اجتماعی انتخاب سردبیر آخرین اخبار کاریکاتور عکس روز