۲۱ خرداد ۱۴۰۱
کپی شد!

اعتراضات به هتک حرمت پیامبر اکرم در هند ۲ کشته برجای گذاشت

اعتراضات به هتک حرمت پیامبر اکرم در هند ۲ کشته برجای گذاشت

اعتراضات مردم هند به هتک حرمت پیامبر اکرم (ص) همچنان ادامه دارد و تاکنون 2 کشته بر جای گذاشته است.

به گزارش نگاه نو، علیرغم تلاش مقام‌های دولت «نارندرا مودی» برای جدا کردن خود از هتک حرمت یک سخنگوی حزب حاکم این کشور علیه پیامبر اسلام، اعتراضات در این کشور همچنان خبرساز است.

منابع رسانه‌ای در هند روز شنبه خبر دادند که اعتراضات در این کشور در حمایت از پیامبر اسلام و رد اظهارات موهن علیه حضرت محمد (ص) همچنان در بخش‌هایی از این کشور ادامه دارد.

به گزارش وبگاه هندی «ایندین اکسپرس»، اظهارات موهن علیه پیامبر اسلام و برپایی اعتراضات در شهر «سانچی» هند واقع در ایالت شرقی «جارکند»، حداقل دو کشته و چندین زخمی بر جا گذاشت.

اظهارات اهانت آمیز «ناپور شارما» سخنگوی حزب حاکم هند علیه مسلمانان در یک برنامه تلویزیونی با موجی از اعتراضات همراه شد.

پس از اظهارات موهن که اعتراض کشورهای اسلامی از جمله ایران را برانگیخت سران حزب حاکم در هند  به مقامات  این حزب دستور دادند که هنگام صحبت در مورد ادیان در تریبون‌های عمومی «بسیار محتاط» باشند. حزب نارندرا مودی نخست‌وزیر هند همچنین ناپور شارما را موقتا از پست خود برکنار کرد.

تظاهرات همچنین در پرایاگراج و هاوره بنگال غربی به خشونت کشیده شد. تظاهرات در دهلی و بخش‌هایی از مادیا پرادش، تلانگانا، گجرات، بیهار و ماهاراشترا مسالمت‌آمیز بود و مقامات هندی «سرینگر» واقع در کشمیر را هم تعطیل کردند.

منابع رسانه‌ای در هند همچنین خبر دادند که دسترسی به اینترنت در شهر رانچی برای ساعت‌های متمادی قطع شده بود.

مقام‌های پلیس هند ادعا کردند که پلیس در رانچی، برای متفرق کردن تجمعی که سنگ پرتاب کرد، تیراندازی هوایی کرد. به ادعای پلیس هند، در نتیجه سنگ پراکنی معترضان، یکی از افسران ارشد پلیس دچار ضربه مغزی شد.

نظر شما

صفحات اجتماعی انتخاب سردبیر آخرین اخبار کاریکاتور عکس روز