۲۱ خرداد ۱۴۰۱
کپی شد!

میخائیل اولیانوف: باید به نحوی سعی کنیم مذاکرات را از سر بگیریم

میخائیل اولیانوف: باید به نحوی سعی کنیم مذاکرات را از سر بگیریم

نماینده روسیه در سازمان‌های بین‌المللی مستقر در وین گفت: با وجود صدور قطعنامه ضد ایرانی در شورای حکام، همچنان می‌توان مذاکرات هسته‌ای با ایران را به نتیجه رساند.

به گزارش نگاه نو، اولیانوف در مصاحبه با شبکه «روسیا ۲۴» گفت: «اکنون باید به نحوی سعی کنیم مذاکرات را از سر بگیریم. البته انجام تمام این‌ها کار آسانی نیست، به‌خصوص بعد از اینکه قطعنامه صادر شد اوضاع تغییر کرده است».

این دیپلمات روس افزود: «اما باید این کار (توافق) را انجام دهیم زیرا هنوز امکان آن وجود دارد و در عین حال دبیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی و ایران باید ترغیب به تداوم گفت‌وگو بر سر مسائلی شوند که تا به حال حل نشده‌اند».

خبرگزاری روسی «تاس» نیز نوشت، اولیانوف در مصاحبه روز جمعه با روسیا ۲۴ بابت وقفه ایجاد شده در مذاکرات هسته‌ای با ایران در وین گلایه کرد.

نماینده روسیه در سازمان‌های بین‌المللی مستقر در وین گفت: «با رسیدن دهم ژوئن (۲۰ خرداد) دقیقاً سه ماه از ایجاد وقفه در مذاکرات وین می‌گذرد. معتقدم این تصمیمی اشتباه از سوی هماهنگ‌کننده اتحادیه اروپا و هیأت‌های غربی بود. نیازی نبود انگیزه موجود تضعیف شود».

اولیانوف در ادامه این مصاحبه گفت: «در تاریخ دهم مارس (۱۹ اسفند) متن توافق احیای برجام تکمیل شده بود و در بحث برداشتن تحریم‌ها، بیش از ۹۹ درصد توافق حاصل شده بود و چیزهای کوچکی باقی مانده بودند که می‌شد ظرف یکی دو روز بر سر آن‌ها توافق کرد».

شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی روز چهارشنبه (۱۸ خرداد/ ۸ ژوئیه)  قطعنامه‌ای را که ایران را به عدم همکاری با آژانس بین‌المللی انرژی اتمی متهم می‌کند با ۳۰ رأی موافق، ۲ رأی مخالف (روسیه و چین) و ۳ رأی ممتنع (هند، لیبی و پاکستان) به تصویب رساند.

نظر شما

صفحات اجتماعی انتخاب سردبیر آخرین اخبار کاریکاتور عکس روز