۱۹ خرداد ۱۴۰۱
کپی شد!

افزایش بی سابقه قیمت ها در آمریکا/ آغاز بحران جدید

افزایش بی سابقه قیمت ها در آمریکا/ آغاز بحران جدید

آمار و گزارش رسانه های آمریکایی از افزایش سرسام آور قیمتها و آغاز بحران جدید در این کشور خبر می دهد.

به گزارش نگاه نو، با توجه به ادامه افزایش تورم، افزایش قیمت خرده فروشیها در آمریکا به میزان ۹./۰ درصد در آوریل گذشته و افزایش هزینه های آن برای چهارمین ماه متوالی صورت می گیرد :

وزارت تجارت آمریکا امروز سه شنبه اعلام کرد که قیمت خرده فروشیها به عنوان واحد اندازه هزینه ها در فروشگاهها و از طریق اینترنت و در رستورانها به میزان ۹./۰ درصد در ماه آوریل گذشته در مقایسه با ماه قبل آن افزایش پیدا کرده است.

عرضه کالاها در فروشگاهها به دلیل تورم صورت نگرفت. معنای آن این است: درحالیکه مصرف کنندگان به هزینه زیاد ادامه می دهند، احتمال دارد که به دلیل افزایش سریع قیمتها، کمترین اندازه کالا را دریافت نمایند.

در ماه آوریل گذشته، مصرف کنندگان در مقایسه با هزینه خودرو، مبلمان، لباس و لوازم الکترونیکی، بیشتر در مغازه ها و رستورانها هزینه کرده اند.

از سوی دیگر درآمدها در مراکز سوخت همراه با کاهش قیمتها در پمپهای بنزین برای مدتی ناشی از موج شدید مربوط به جنگ اوکراین، کاهش یافت. از آن زمان، قیمتهای بنزین یک بار دیگر افزایش یافته و در این ماه به سطح رکورد رسید.

بر اساس نمودار قیمتهای مصرف در وزارت کار، مصرف کنندگان همچنان از افزایش تورم که در ماه آوریل در مقایسه با سال گذشته به ۸.۳/ درصد رسیده، احساس تنگنا می کنند.

طبق اعلام وزارت تجارت، هزینه های مصرف در نیمه اول سال جاری در مقایسه با پایان سال گذشته سرعت پیدا کرده است.

همچنان دلایلی مبنی بر اینکه تورم بر خرده فروشی تاثیر دارد، وجود دارد. شرکت Walmart امروز سه شنبه اعلام کرد که قیمت خرده فروشیها در نیمه آخر سال گذشته افزایش داشته است. دوک مکمیلون مدیر عامل این شرکت در بیانیه ای اعلام کرد که تورم، فشارهای زیادی بیش از حد انتظار شرکت بویژه در غذا و سوخت وارد آورده است.

با پایان فصل زمستان و بازتابهای متغیر اومیکرون، مصرف کنندگان نیز برخی هزینه ها را از کالا به خدمات منتقل کرده و افراد زیادی فعالیتهای شخصی را از سر گرفته اند. پیگیریهای شرکت JPMorgan Chase در معاملات مربوط به کارتهای اعتباری و تخفیف در هفته گذشته نشان داده که هزینه مصرف کنندگان در رستورانها در اوائل ماه می سال جاری بهبود یافته است.

نظر شما

صفحات اجتماعی انتخاب سردبیر آخرین اخبار کاریکاتور عکس روز