۱۸ خرداد ۱۴۰۱
کپی شد!

هند سفارت خود را در کابل بازگشایی می کند

هند سفارت خود را در کابل بازگشایی می کند

هندوستان تایمز به نقل از مقامات وزارت خارجه این کشور گزارش داد که  دهلی‌نو تمام ارزیابی‌های خود را انجام داده و به زودی سفارت این کشور در کابل را بازگشایی می‌کند.

به گزارش نگاه نو، این رسانه هندی گزارش داد که بازگشایی سفارت به صورت محدود و در مرحله اول منحصر به انجام کارهای کنسولی خواهد بود.

مقامات وزارت خارجه هند با بیان اینکه تنها چند مقام ارشد به صورت محدود در سفارتخانه حضور خواهند داشت، تاکید کردند که بازگشایی سفارت به معنای به رسمیت شناختن دولت موقت طالبان نخواهد بود.

پیش از این مقامات ارشد طالبان از جمله وزیر خارجه و دفاع این گروه خواستار بازگشایی سفارت هند در کابل شده بودند.

در این راستا، «امیرخان متقی»، وزیر خارجه طالبان به یک رسانه هندی گفته بود: «ما به دنبال روابط مثبت با تمام کشورهای جهان و به خصوص همسایگان خود هستیم و از کشور هند درخواست داریم که سفارت خود را در کابل بازگشایی کند.»

وی با بیان اینکه سفارت چندین کشور در حال حاضر در کابل باز است، افزود: «در آینده نزدیک روابط هند و افغانستان تقویت خواهد شد و ما امنیت تمام کارکنان  سفارتخانه های خارجی را تامین می‌کنیم.»

به دنبال قدرت گرفتن طالبان در افغانستان هند سفارت را خود را تعطیل و تمام مقامات این کشور را خارج کرده بود، اما به دنبال سفر هیات عالی رتبه این گروه به کابل و دیدار با مقامات طالبان تصمیم به بازگشایی سفارت خود گرفته است.

نظر شما

صفحات اجتماعی انتخاب سردبیر آخرین اخبار کاریکاتور عکس روز