۱۸ خرداد ۱۴۰۱
کپی شد!

نشست هیئت هماهنگی شیعی با اتحادیه میهنی کردستان عراق

نشست هیئت هماهنگی شیعی با اتحادیه میهنی کردستان عراق

هیئت هماهنگی شیعی در چارچوب خروج از بن بست سیاسی در عراق نشستی با اتحادیه میهنی کردستان برگزار کرد.

به گزارش نگاه نو، هیئت هماهنگی گروه‌های سیاسی شیعی، ائتلاف «عزم» و اتحادیه میهنی کردستان عراق نشستی مشترک ترتیب داده و در خصوص اهمیت هماهنگی مواضع برای مقابله با «طرح‌هایی» که ثبات فرایند سیاسی را تهدید می‌کند، توافق کردند.

هیئت هماهنگی نشستی با ائتلاف عزم به ریاست «مثنی السامرائی» و حزب اتحادیه میهنی کردستان به ریاست «بافل طالبانی» برگزار کرده و طی آن درباره وضعیت سیاسی کنونی و راهکارهای ارتقای آن با مشارکت دیگر گروه‌های ملی رایزنی کردند.

حاضران در این نشست ضمن درخواست از دولت برای انجام وظایف خود در قبال شهروندان و تلاش برای بهبود وضعیت خدمات‌رسانی در سراسر کشور، توافق کردند که هماهنگی مواضع برای مقابله با طرح‌هایی که ثبات فرایند سیاسی و تجربه دموکراتیک در کشور را تهدید می‌کند، حائز اهمیت است.

در پایان این نشست بر لزوم تداوم تلاش‌ها برای تحقق اولویت‌ها در تشکیل دولتی قدرتمند و قادر به انجام اصلاحات فراگیر در نهادهای دولتی و تضمین حقوق همه مردم عراق بر اساس قانون اساسی تاکید کردند.

«مثنی عبدالصمد السامرایی» رئیس ائتلاف العزم در جریان این نشست بر ضرورت تشکیل دولت جدید تاکید کرد.

دفتر السامرایی در این زمینه در یک بیانیه اعلام کرد: «نوری المالکی» رئیس ائتلاف دولت قانون با بافل طالبانی رئیس اتحادیه میهنی و با حضور برخی نمایندگان و رهبران ائتلاف العزم و چارچوب هماهنگی  و اتحادیه میهنی، تحولات سیاسی عراق را مورد رایزنی قرار دادند.

در این بیانیه آمده است: آخرین رخدادهای سیاسی عراق  و راههای یافتن راهکار ریشه‌ای که به حل بن بست سیاسی کنونی، از طریق تشدید رایزنی ها و در نظر گرفتن نتایج انتخابات، منجر شود، مورد بررسی قرار گرفت.

السامی تاکید کرد: گفتگوهای سیاسی با هدف تشکیل دولتی که بتواند کشور را به ساحل آرامش برساند، همچنان جریان دارد.

وی گفت: هماهنگی مشترک میان گروههای سیاسی موثر به منظور حل و فصل پرونده تشکیل دولت ضروری است.

نظر شما

صفحات اجتماعی انتخاب سردبیر آخرین اخبار کاریکاتور عکس روز