۱۶ خرداد ۱۴۰۱
کپی شد!

این سه نفر و سناریوی ۲۰۳۰ سیاسی در عراق

این سه نفر و سناریوی ۲۰۳۰ سیاسی در عراق

سفیر جدید آمریکا در عراق به همراه جنین بلاسخارت نماینده سازمان ملل و سفیر انگلیس نشستی را در بغداد برگزار می کند.

به گزارش نگاه نو، تقریبا تمامی دخالت های آمریکا و غرب با توجیه و ابزار سازمان ملل و در پوشش کمکهای انسان دوستانه و سازمان‌های مردم نهاد برنامه ریزی و اجرا می شود.

درست است که آمریکا از عراق بطور نظامی خارج شد اما بزرگترین سفارتخانه آمریکا در بغداد همچنان در اندیشه اشغال جغرافیایی، فرهنگی و اجتماعی و تغییر ذائقه ملت عراق و فراهم کردن زمینه برای جدایی دین و گرایش به فرهنگ غربی است.

بنابراین عجیب نیست که سفیر جدید آمریکا در عراق به همراه جنین بلاسخارت نماینده سازمان ملل و سفیر انگلیس نشستی را برگزار می کند.

الینا رمانوسکی سفیر جدید آمریکا، جنین پلاسخارت نماینده دبیرکل سازمان ملل و مارک برایسون ریچاردسون سفیر انگلستان در بغداد در این دیدار پیرامون عراق و محورهای مرتبطی مانند حاکمیت، حمایت اقتصادی، تلاش برای مبارزه با فساد، مستقل شدن بخش انرژی، آب و هوا، حمایت از حقوق بشر و فراهم‌آوری کمک‌های بشردوستانه برای افراد آبرومند به تبادل نظر می پردازند.

فقط کافیست به محورهای نشست اندکی تامل کنید، شاید جالب باشد که بیشترین موضوعاتی که در این نشست آنها برای حل آن به گفتگو پرداختند همان بحران های خودساخته ای است که آمریکا برای عراق ایجاد کرده است یا در مدیریت آن نقش اساسی دارد.

جالب اینکه سفیر آمریکا و انگلیس درباره حاکمیت عراق سخن می‌گویند. دوم درباره حقوق بشر گفتگو می کنند و در این حال نقش اساسی را در ایجاد بحران و اشغال نظامی کشور عراق و نیز حمایت از داعش بر عهده دارند.

نشست این سه نفر در عراق همزمان با شنیده شدن خبرهایی درباره اضافه شدن ۳۵ نفر به کادر بی بی سی در عراق نشان می دهد که توطئه جدیدی در عراق در حال شکل گیری است که به احتمال زیاد در ماههای آینده به ایجاد و تولید فشار اجتماعی و اعتراضات خیابانی و در نتیجه سوء استفاده از آن برای ایجاد خلأ سیاسی و ادامه خلاء دولتی و در نهایت تضعیف مقاومت عراق منجر شود.

به طور کلی هدف اصلی در عراق و لبنان یک هدف و یک انگیزه است یعنی ادامه فرایند بی دولتی یا روی کار آمدن مهره هایی که با سیاست های آمریکا همخوانی بیشتری دارند.

هنوز تجربه اعتراضات خیابانی همزمان عراق و لبنان را به خاطر دارید که چگونه موج اعتراضات که به دلیل مطالبات اقتصادی مردم دو کشور بود به سمت مقاومت و نیروهای ملی و مقاوم کشور و بعد از آن تهران نشانه گرفته شد.

مطالبات اصلی مردم عراق نیز در اعتراضات خیابانی منحرف شد و گروهی به این جمع معترض پیوستند و آن را مدیریت کردند که اساساً اهدافی غیر از مطالبات ملی و اقتصادی مردم عراق داشتند.

بنابراین لزوم هوشیاری رهبران مقاومت عراق و مردم این کشور در ماه های آینده بیش از هر زمان دیگری احساس می‌شود تا سناریوی اعتراضات خیابانی تکرار نگردد.

نظر شما

صفحات اجتماعی انتخاب سردبیر آخرین اخبار کاریکاتور عکس روز