۱۵ خرداد ۱۴۰۱
کپی شد!

سوریه: تهدیدهای نظامی ترکیه نقض قوانین بین المللی است

سوریه: تهدیدهای نظامی ترکیه نقض قوانین بین المللی است

وزارت خارجه سوریه اعلام کرد که تهدیدهای نظامی ترکیه نقض قوانین بین المللی است.

به گزارش نگاه نو، دولت سوریه تاکید کرد که تهدیدهای خصمانه و تهاجمی رژیم ترکیه نقض آشکار قوانین بین‌المللی و حاکمیت، وحدت و تمامیت ارضی سوریه است و با تفاهمات و نتایج روند آستانه در تضاد است.

یک منبع رسمی در وزارت امور خارجه سوریه گفت: جمهوری عربی سوریه اظهارات تجاوزکارانه رژیم ترکیه در خصوص ایجاد منطقه موسوم به منطقه امن در شمال سوریه و حملات مکرر و مستمر به خاک سوریه که جان تعدادی از شهروندان بی‌گناه را گرفته است، دنبال می‌کند.

این منبع افزود: تهدیدهای تجاوزکارانه رژیم ترکیه نقض آشکار قوانین بین المللی و حاکمیت، وحدت و تمامیت ارضی جمهوری عربی سوریه است.

او تاکید کرد: این امر با تفاهمات و نتایج روند آستانه در تضاد است و تهدیدی جدی برای صلح و امنیت در منطقه است؛ علاوه بر اینکه همه تفاهمات قبلی تحت نظارت بین المللی درباره خطوط مناطق کاهش تنش را تضعیف می‌کند.

رجب طیب اردوغان رئیس‌جمهور ترکیه بعدازظهر شنبه بار دیگر تهدیدهای خود را درباره حمله به خاک سوریه تکرار کرد و گفت: ما آن گذرگاه تروریستی را که قرار بود در مرزهای جنوبی‌مان تشکیل شود، در قالب عملیات سپر فرات،‌ شاخه زیتون، چشمه صلح، سپر فرات و پنجه-قفل  ویران کردیم.

رجب طیب اردوغان اضافه کرد: ما اقدامات مربوط به تکمیل عملیات امنیتی‌مان در مرزهای جنوبی را در قالب عملیات‌های جدید ادامه می‌دهیم.

نظر شما

صفحات اجتماعی انتخاب سردبیر آخرین اخبار کاریکاتور عکس روز