۱۱ خرداد ۱۴۰۱
کپی شد!

سعید خطیب زاده: بیانیه های یکطرفه اروپا درباره کشتی های یونانی را مردود می دانیم

سعید خطیب زاده: بیانیه های یکطرفه اروپا درباره کشتی های یونانی را مردود می دانیم

سخنگوی وزارت امور خارجه به بیانیه‌های سخنگویان وزارت امور خارجه فرانسه و آلمان در مورد کشتی‌های یونانی توقیف شده در خلیج فارس واکنش نشان داد.

به گزارش نگاه نو، سعید خطیب زاده سخنگوی وزارت امور خارجه در واکنش به بیانیه های از روی دست یکدیگر کپی‌شده سخنگویان وزارت امور خارجه فرانسه و آلمان در مورد کشتی های یونانی توقیف شده در خلیج فارس، اظهار داشت، ما صدور اینگونه بیانیه‌های یکطرفه و غیر قابل توجیه را که ظاهرا به یک عادت مستمر نزد صادرکنندگان آن مبدل شده، قویا مردود می‌دانیم.

سخنگوی وزارت امور خارجه افزود :به این کشورها توصیه می کنیم بجای فرار به جلو و حمایت نابجا از نقض های صورت گرفته توسط کشتی های یونانی، از فرآیندهای قضایی مبتنی بر مقررات بین‌المللی که هدف آن تضمین آزادی کشتیرانی و امنیت دریایی است حمایت کنند.

خطیب زاده تاکید کرد: متاسفانه این کشورها در حالی به اقدامات قانونی صورت گرفته در ایران معترض هستند که در قبال توقیف غیرقانونی کشتی تحت پرچم ایران توسط مقامات یونانی و تخلیه محموله آن در اجرای فرامرزی قوانین و احکام  داخلی یک کشور دیگر است، سکوت اختیار می کنند.

سخنگوی وزارت امور خارجه در پایان تصریح کرد: اینگونه مداخلات نامناسب در فرآیندهای مستقل قضایی کشورمان، هیچ کمکی به حل و فصل موضوعات نخواهد کرد،  لذا همانطور که به مقامات یونانی گفته‌ایم، مناسب است به جای تحرکات سیاسی و رسانه ای،  برای حل و فصل موضوعات از طریق راه‌های حقوقی و قضایی نزد مراجع ذیصلاح کشورمان اقدام شود.

نظر شما

صفحات اجتماعی انتخاب سردبیر آخرین اخبار کاریکاتور عکس روز