۹ خرداد ۱۴۰۱
کپی شد!

صفری: تهران اکنون مرکزی فعال برای دیپلماسی اقتصادی است

صفری: تهران اکنون مرکزی فعال برای دیپلماسی اقتصادی است

معاون دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه ایران گفت که تهران این روزها به یکی از مراکز بسیار فعال و بالقوه برای دیپلماسی اقتصادی تبدیل شده است.

به گزارش نگاه نو، مهدی صفری معاون دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران صبح امروز (دوشنبه) نهم خرداد ماه در نشست بین المللی ایران و سازمان همکاری اقتصادی دریای سیاه (بیسک) گفت: این نشست بیان واضحی است از تعهد ایران برای تحقق دیپلماسی اقتصادی چندجانبه.

صفری افزود: مشارکت ایران و بیسک (سازمان همکاری اقتصادی دریای سیاه) به اتصال بیشتر جهانی کمک می کند، چون غرب و شرق آسیا و اروپا و …از طریق خلیج فارس و دریای سیاه به هم متصل می شوند.

معاون وزیر خارجه ادامه داد: اگر بیسک بتواند مشارکت قوی تری را با ایران برقرار کند، ایران دارای جایگاه و ظرفیت بالایی از جهت دسترسی به خلیج فارس، اقیانوس هند و چین و آسیای میانه برخوردار است و علیرغم تحریمها، ایران پتانسیل بالایی برای همکاری با اکو و بیسک دارا است.

وی ادامه داد: چشم انداز همکاری بین ایران و بیسک یکی از مهمترین رویکردها برای توسعه و رفاه است. ایرانیان بسیار علاقه مند به همکاری با این سازمان هستند.

معاون وزیر خارجه افزود: ما در وزارت خارجه و بخش دیپلماسی اقتصادی مصمم هستیم که در جهت ارتقای همکاری بین ایران و کشورهای همسایه گام برداریم. تهران این روزها یکی از مراکز بسیار فعال و بالقوه برای دیپلماسی اقتصادی است. دبیرخانه بیسک می تواند روی آمادگی ایران برای همکاری حساب کند. امیدوارم نشست بسیار موفقی داشته باشیم.

در این همایش دبیرکل سازمان همکاری اقتصادی دریای سیاه، سفرای کشورهای عضو، نماینده سازمان ملل متحد در تهران، دبیرکل اکو، نمایندگان بخش خصوصی ایران و کشورهای حوزه دریای سیاه به همراه مدیران ارشد و متخصصان وزرات خانه ها و دستگاههای داخلی به تبادل نظر در خصوص راههای گسترش همکاریهای اقتصادی فیمابین می پردازند.

نظر شما

صفحات اجتماعی انتخاب سردبیر آخرین اخبار کاریکاتور عکس روز