۸ خرداد ۱۴۰۱
کپی شد!

بسیج عمومی در بیت المقدس در آستانه راهپیمایی پرچم/ ورود صهیونیستها به مسجدالاقصی

بسیج عمومی در بیت المقدس در آستانه راهپیمایی پرچم/ ورود صهیونیستها به مسجدالاقصی

نظامیان رژیم صهیونیستی بامداد امروز (یکشنبه) وارد مسجدالاقصی شدند و نمازگزاران حاضر در آن را محاصره و ورودی های آن را با زنجیر بستند.

به گزارش نگاه نو، نظامیان ارتش رژیم صهیونیستی با آغاز نماز صبح امروز یکشنبه در باب المغاربه مستقر شدند و به سمت مسجد القبلی-از بخش های مسجدالاقصی- رفتند و از همه طرف آن را محاصره کردند در حالی که صدها نمازگزار در حال اقامه نماز در این مکان مقدس بودند.

نظامیان اسرائیلی از ورود جوانان فلسطینی به مسجدالاقصی ممانعت کردند و آنها مجبور شدند در ورودی این مکان مقدس و در حالی که نیروهای اسرائیلی آنها را محاصره کرده بودند، نماز خود را اقامه کنند.

نظامیان اسراییلی در وردی های مسجدالاقصی و خیابان های نزدیک به مسجدالاقصی در قدس اشغالی مستقر شده اند.

هم زمان گروههای صهیونیستی موسوم به «هیکل» هم فراخوان ورود دسته جمعی به مسجدالاقصی منتشر کردند و خواستار ورود اسرائیلی ها به اماکن مقدس شهر قدس در گروههای مختلف شدند.

اعلام آمادگی نماینده افراطی برای ورود به مسجدالاقصی

«ایتمار بن غفیر» عضو تندرو و راستگرای کنیست (پارلمان رژیم صهیونیستی) نیز اعلام کرد که امروز به همراه صهیونیست ها وارد مسجدالاقصی خواهد شد.

در مقابل، نیروهای ملی فلسطین در شهر قدس خواستار محافظت از  مسجدالاقصی شدند.

در حال حاضر صدها صهیونیست با مشایعت نظامیان اسرائیلی وارد مسجدالاقصی می شوند. صهیونیست ها از سمت باب المغاربه در حال ورود به این مکان مقدس هستند.

هم زمان صدها صهیونیستی از ساعات اولیه بامداد امروزبا تجمع در ورودی باب المغربه برای ورود به این مکان مقدس آماده می شوند.

فراخوان بسیج عمومی و مقابله با اقدامات صهیونیست ها

جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) هم زمان با ورود صهیونیست ها به مسجدالاقصی و در آستانه برگزاری راهپیمایی تحریک آمیز موسوم به راهیپمایی پرچم، بسیج عمومی اعلام کرد.

حماس همچنین خواستار محافظت از مسجدالاقصی در برابر اقدامات صهیونیست ها شد.

این جنبش در بیانیه ای از فلسطینی ها خواست ضمن اعلام حمایت از مسجدالاقصی، نقشه های اشغالگران برای یهودی کردن آن را ناکام بگذارند.

آمادگی صهیونیست ها برای راهپیمایی پرچم

قرار است شهرک نشینان امروز در دو مرحله زمانی وارد مسجد الاقصی شوند و به انجام مناسک یهودی بپردازند.

ورود صهیونیست ها به صحن های مسجدالاقصی در دو فاصله زمانی هفت صبح تا یازده ظهر و یک و نیم ظهر تا دو ونیم بعد از ظهر انجام خواهد شد.

هم زمان، فلسطینی ها برای مقابله با راهپیمایی تحریک آمیز پرچم آماده می شوند و گروههای مقاومت در استان های مختلف بویژه قدس، خواستار مقابله با اقدامات صهیونیست ها و اهتزاز پرچم فلسطین در اماکن مختلف شدند.

نظامیان اسرائیل هم در خیابان های قدس موانع آهنی قرار داده اند تا امنیت راهپیمایی تحریک آمیز پرچم صهیونیست ها را تامین کنند.

هزاران پلیس اسرائیلی در مناطق مختلف قدس اشغالی مستقر شده اند و عده زیادی از نیروهای ذخیره نیز فراخوانده شده اند.

نظر شما

صفحات اجتماعی انتخاب سردبیر آخرین اخبار کاریکاتور عکس روز