۷ خرداد ۱۴۰۱
کپی شد!

روسیه: تحریم های آمریکا عامل تشدید بحران غذایی در جهان است

روسیه: تحریم های آمریکا عامل تشدید بحران غذایی در جهان است

«آناتولی آنتونوف» سفیر مسکو در واشنگتن اعلام کرد که تحریم های آمریکا عامل تشدید بحران غذایی در جهان است.

به گزارش نگاه نو، «آناتولی آنتونوف» سفیر مسکو در واشنگتن تاکید کرد که بحران غذایی که طی سالهای گذشته آشکار شده به خاطر تحریمهای آمریکا و اقمارش علیه روسیه بدتر شده است.

سفارت روسیه در بیانیه‌ای گفت، این بحران به دلیل اعمال تحریم‌های غیرقانونی توسط واشنگتن و دولتهای اقماری آن آن علیه روسیه تشدید شده است.

به نوشته رویترز، روسیه و اوکراین مجموعا نزدیک به یک سوم عرضه جهانی گندم را تشکیل می‌دهند. اوکراین همچنین صادرکننده عمده ذرت، جو، روغن آفتابگردان و روغن کلزا است. روسیه و بلاروس نیز بیش از ۴۰ درصد از صادرات جهانی پتاس مواد مغذی محصول را تشکیل می‌دهند.

به گفته سازمان ملل ۳۶ کشور جهان بیش از نیمی از نیاز گندم خود را از طریق اوکراین و روسیه تأمین می‌کنند که از جمله آن‌ها می‌توان به لبنان، سوریه، یمن، سومالی و کنگو اشاره کرد.

در این بیانیه آمده است، علی‌رغم اشاره مقامات آمریکایی به معافیت‌ها از محدودیت‌ها که ظاهراً فرصت تجارت کالاهای کشاورزی را برای روسیه فراهم می‌کند، صادرکنندگان داخلی اغلب فرصتی برای ارسال محموله و کالاهای خود ندارند. آنها با مسدود شدن دارایی‌ها، جلوگیری از بیمه و وام، مشکلات بانکی رزرو کشتی‌های باری، خرید تجهیزات کشاورزی و حتی خرید بذر مواجه هستند. علاوه بر این، ایالات متحده به افزایش مالیات بر واردات کودهای شیمیایی ادامه می‌دهد.

آنتونوف در ادامه بیانیه چنین اقداماتی را «بی نهایت ریاکاری» توصیف کرد و تلاش‌های ایالات متحده برای مقصر دانستن روسیه برای بحران غذایی را کاملاً بی اساس خواند.

آنتونوف تاکید کرد، ما از آنها (غرب) می‌خواهیم که دست از مقصر قلمداد کردن روسیه بردارند. روسیه به تعهدات خود پایبند و برای مذاکره درباره حل مسائل مهم از طریق سازمان ملل آماده است.

این دیپلمات همچنین گفت، مشکلات در بازار مواد غذایی برای مدت طولانی، یا حداقل در دو سال گذشته، افزایش یافته است. وی گفت: آنها با محاسبات اشتباه و خطاهای فاحش و سیستمی در سیاست های کلان اقتصادی، در درجه اول سیاست های مالی و تجارت خارجی، و سیاست های انرژی و غذایی کشورهای غربی همراه هستند. در عین حال، همه گیری COVID-19 منجر به اختلالات قابل توجهی در زنجیره تامین کالا شده است.

نظر شما

صفحات اجتماعی انتخاب سردبیر آخرین اخبار کاریکاتور عکس روز