۳ خرداد ۱۴۰۱
کپی شد!

چرا رسانه های صهیونیستی ترور یک نظامی در ایران را برجسته کردند

چرا رسانه های صهیونیستی ترور یک نظامی در ایران را برجسته کردند

رسانه های صهیونیستی ترور سرهنگ صیاد خدایی را برجسته کردند، در این مطلب به چرایی این موضوع پرداخته می شود.

به گزارش نگاه نو، اگر چه سازمان اطلاعاتی و جاسوسی موساد در ترورها و خرابکاری ها در ایران بویژه همزمان با هر فرآیند سیاسی مانند مذاکرات وین یا سایر رویدادهای میدانی دیگر با هدف تاثیرگذاری بر روند و مسیر آن نقش مستقیم و غیر مستقیم داشته است اما همواره این پرسش مطرح می شود که چرا رسانه‌ های صهیونیستی در پوشش این رخدادها و مرتبط دانستن آن با اسرائیل تا این اندازه پر حجم رفتار می کند بگونه‌ای که حتی فضای سیاسی داخلی رژیم صهیونیستی را به شدت تحت تاثیر قرار می‌دهد و تیتر نخست تمامی رسانه‌های آن می شود.

البته این رویکرد تنها مربوط به ترور سرهنگ صیاد خدایی نیست و در تمامی وقایع مشابهی نیز چنین رویکردی دیده شده است.
اولین و مهمترین انگیزه اسرائیل از پرداختن و برجسته کردن این رخدادها و مرتبط کردن آن با اسرائیل، فرافکنی مشکلات و بحران های داخلی برای بازگرداندن حس اعتماد به نفس به جامعه صهیونیستی است که در این چند دهه دچار شکست های سنگین شده است.

رژیم صهیونیستی که در ماه‌های گذشته شاهد چندین عملیات در عمق امنیتی خود یعنی خیابان های تل آویو بود، در حقیقت تلاش می‌کند از هر رفتاری در ایران برای خود ساز و کاری دست و پا کند تا هم بتواند در مصرف داخلی از آن بهره برداری کند و هم ناکامی های گذشته خود را جبران کند.

بنابراین طبیعی است که برجسته‌سازی هر اتفاقی در ایران یکی از انگیزه‌های اصلی مقام های اسرائیلی برای مصرف داخلی و همچنین جبران شکست ها در جبهه مقاومت است.

نظر شما

صفحات اجتماعی انتخاب سردبیر آخرین اخبار کاریکاتور عکس روز