۲ خرداد ۱۴۰۱
کپی شد!

فیصل المقداد به طرح خطرناک ترکیه در سوریه هشدار داد

فیصل المقداد به طرح خطرناک ترکیه در سوریه هشدار داد

وزیر خارجه سوریه به طرح خطرناک ترکیه موسوم به «منطقه امن در شمال سوریه» هشدار داد.

به گزارش نگاه نو، فیصل المقداد وزیر خارجه سوریه درباره خطرناک بودن موضع گیری اخیر مقامات ترکیه درباره آنچه منطقه امن شمال سوریه نامیده می‌شود به شدت هشدار داد.

این موضع سوریه از زبان «فیصل المقداد» وزیر خارجه این کشور در جریان دیدارش با «گیر پدرسون» نماینده سازمان ملل در امور سوریه اتخاذ شد.

وزیر خارجه سوریه با اشاره به اینکه ترکیه بخشهایی از اراضی سوریه را در اشغال خود دارد، اظهارات اخیر مقامات ترکیه درباره ایجاد منطقه امن در شمال سوریه را خطرناک توصیف کرد و در این باره هشدار داد. وی از جامعه بین المللی خواست که با آنکارا مماشات نکنند.

قصد ترکیه برای ایجاد یک کانون زیست آوارگان سوری در شمال این کشور که آن را «منطقه امن» خوانده، نگرانی های زیادی را در سطح منطقه دامن زده است؛ طرحی که ناقض حاکمیت سوریه و مخاطرات امنیتی برای کل منطقه ارزیابی می‌شود.  دولت ترکیه اعلام کرده که قصد دارد یک میلیون آواره سوری را در شهرک های سیزده گانه‌ای جای دهد که در شمال سوریه احداث می‌کند.

این شهرک‌ها بدون اجازه و اطلاع دولت قانونی سوریه ساخته می‌شود، حال آنکه دستگاه‌های ذیربط اعم از ثبت احوال ، وزارت کشور یا استانداری‌ها در آن نقشی ندارند، حتی در تعیین هویت شهروندی آنانی که قرار است در این اردوگاه‌ها جای داده شوند و این به معنای نقض حقوق بین الملل از سوی آنکارا است.

نظر شما

صفحات اجتماعی انتخاب سردبیر آخرین اخبار کاریکاتور عکس روز