۲ خرداد ۱۴۰۱
کپی شد!

بازتاب سفر آیت الله رئیسی به مسقط در رسانه های عمان

بازتاب سفر آیت الله رئیسی به مسقط در رسانه های عمان

رسانه های عمان به ابعاد سیاسی و اقتصادی سفر رئیس جمهور ایران به مسقط پرداختند.

به گزارش نگاه نو، رسانه های عمانی از آغاز این هفته، بخصوص روز یکشنبه، بطور گسترده سفر امروز رئیس جمهوری اسلامی ایران را در صدر اخبار خود قرار داده و اهمیت آن را از ابعاد سیاسی و اقتصادی مورد تحلیل و ارزیابی قرار دادند و با تعابیری به استقبال این سفر رفتند که تاکید دارد «تهران و مسقط برای خدمت به منطقه تبادل نظر می‌کنند».

روزنامه «الشبیبه» عمان با اشاره به اینکه روابط مسقط و تهران در سایه حکمت و تدبیر مسئولان دو کشور نقش مهمی در دفع خطرات مختلف از منطقه و ملت های آن داشته است، نوشت: روابط عمان و ایران در زمینه های مختلف از اهمیت ویژه ای برخوردار است و تاثیر مهمی بر منطقه ملتهب خلیج فارس و جهان دارد.

خبرگزاری عمان نیز روز یکشنبه در گزارشی به استقبال این سفر رفت و نوشت: نطقه با درگیری‌های سیاسی و اقتصادی مواجه است و می‌طلبد که دو کشور برای تسهیل کمک به خود و به طور کلی خدمت به منطقه تبادل نظر کنند. در حالی که مبادلات تجاری در سال گذشته بالغ بر یک میلیارد و ۳۳۶ میلیون دلار بوده است، دو کشور به دنبال دستیابی به حداکثر سود در جنبه اقتصادی به ویژه در بخش‌های مختلف اقتصادی و فرصت‌های سرمایه‌گذاری هستند.

روزنامه «عمان» نیز سفر رئیسی به مسقط را حائز اهمیت فوق العاده ای دانست و در گزارشی مفصل از روابط دو کشور نوشت که روابط تهران و مسقط بر اساس حسن همجواری بنا شده و حوادث و اتفاقات منطقه هرگز نتوانسته است براین روابط تاثیر منفی بگذارد که این امر نشانه درایت مقامات دو کشور برای حفظ روابط و همکاری های مشترک است.

روزنامه «الرویه» عمان نیز با انجام مصاحبه اختصاصی با «علی نجفی» سفیر کشورمان در مسقط نوشت: انتظار می رود شاهد امضای توافقنامه ها و یادداشت تفاهم هایی از جمله فعال سازی «توافقنامه عشق آباد» که بین ایران، عمان، ترکمنستان، قزافستان و ازبکستان امضا شده است، باشیم.

روزنامه «الوطن» عمان نیز نوشت: سفر آیت الله سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهوری اسلامی ایران به مسقط فرصت بیشتری برای حمایت از تلاش‌های دیپلماتیک انجام شده در این پرونده و موضوعات دیگری مانند بحران یمن است.

نظر شما

صفحات اجتماعی انتخاب سردبیر آخرین اخبار کاریکاتور عکس روز