۲ خرداد ۱۴۰۱
کپی شد!

آلمان به خاطر مهاجران اوکراین پناهندگان افغان را آواره می ­کند

آلمان به خاطر مهاجران اوکراین پناهندگان افغان را آواره می ­کند

آلمان برای پذیرش مهاجران اوکراینی، پناهندگان افغان را آواره می کند، آنچه که در نقاط دیگر نیز گزارش شده است.

به گزارش نگاه نو، بنا بر اظهارات برخی از پناهجویان افغان که در رسانه های آلمان انعکاس داشته است حضور پناهجویان اوکراینی در آلمان موجب اعمال فشار و تبعیض دولت آلمان بر پناهندگان دیگر کشورها بخصوص پناهجویان افغان و سوری و آفریقایی شده است.

آلمان‌ پناهندگان افغان را مجبور به ترک محل اقامت خود که بعضا سالهای زیادی در آنجا اسکان داشته اند، کرده تا پناهندگان اوکراینی را به آن محل ها که از امکانات رفاهی بهتری برخوردار و به مراکز شهری نزدیک‌تر است منتقل کنند.

پناهندگان افغانی و پناهندگان دیگر ملیت‌ها نیز به اقامتگاه‌های جدید که از مراکز شهری دور و امکانات رفاهی (حمام و آشپزخانه) مشترک دارند منتقل می شوند.

دولتمردان محلی برلین علیرغم فشار جوامع حقوق بشری و رسانه‌ای ابتدا سعی در تکذیب و کم اهمیت دادن این رفتار تبعیض آمیز خود در قبال پناهندگان برآمده بودند اما با گذشت زمان و گسترش این فشارها اخیرا اعلام داشتند باتوجه به شرایط اضطرای حضور پناهندگان اوکراینی و ضرورت توجه و رسیدگی به آنها چاره‌ای جزء این اقدام نداشته‌اند.

رفتار تبعیض آمیز نسبت به پناهندگان غیر اروپائی مختص آلمان نمی‌باشد و در دیگر کشورها نیز گزارش‌های مشابه‌ای رسانه‌ای شده است.

نظر شما

صفحات اجتماعی انتخاب سردبیر آخرین اخبار کاریکاتور عکس روز