۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۱
کپی شد!

عمان در اولویت سیاست همسایگی ایران قرار دارد

عمان در اولویت سیاست همسایگی ایران قرار دارد

سفیر جمهوری اسلامی ایران در عمان، این کشور را در اولویت سیاست همسایگی جمهوری اسلامی ایران خواند.

به گزارش نگاه نو، «علی نجفی خوشرودی» سفیر جمهوری اسلامی ایران در مسقط امروز ۳۱ اردیبهشت ماه و در آستانه سفر یک روزه آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور به عمان در توئیتی نوشت: همسایگان در اولویت، عمان در سیاست همسایگی جمهوری اسلامی ایران در اولویت توسعه روابط اقتصادی.

گفتنی است رئیس جمهور کشورمان در راستای تداوم دیپلماسی همسایگی دولت سیزدهم و به منظور گسترش تعاملات اقتصادی، سیاسی و فرهنگی، به دعوت رسمی «هیثم بن طارق آل سعید» سلطان عمان، روز دوشنبه دوم خرداد ماه در رأس هیاتی بلندپایه به مسقط پایتخت این کشور سفر می‌کند.

ملاقات رسمی در کاخ العلم، دیدار دوجانبه با «هیثم بن طارق آل سعید» سلطان عمان، امضای چند سند همکاری، دیدار با ایرانیان مقیم و دیدار با تجار و فعالان اقتصادی عمانی از جمله برنامه‌های این سفر یک روزه است.

سفر رئیسی به مسقط، اولین سفر رئیس جمهور ایران به این کشور در دوره سلطان جدید عمان و پنجمین سفر خارجی رئیس جمهور در ۹ ماه فعالیت دولت سیزدهم است. در راستای ایجاد زمینه‌های گسترش روابط اقتصادی و تجاری ایران و عمان، هیأتی ۵۰ نفره از تجار و فعالان اقتصادی ایران هفته گذشته به این کشور سفر کردند.

«جواد اوجی» وزیر نفت نیز روز گذشته (جمعه) در رأس هیأتی به مسقط سفر و با وزیر انرژی و معادن عمان و سایر مقامات این کشور دیدار و گفت‌وگو خواهد کرد.

نظر شما

صفحات اجتماعی انتخاب سردبیر آخرین اخبار کاریکاتور عکس روز