۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۱
کپی شد!

گفتگوی اختصاصی نگاه نو با وزیر سابق اطلاع رسانی لبنان

گفتگوی اختصاصی نگاه نو با وزیر سابق اطلاع رسانی لبنان

جورج قرداحی که در نمایشگاه کتاب بغداد حضور یافته بود با استقبال گسترده مردمی در این نمایشگاه مواجه شد.

به گزارش نگاه نو، خبر حضور قرداحی به عنوان مهمان افتخاری بیست و سومین نمایشگاه بین المللی کتاب بغداد از چند روز گذشته به عنوان تیتر مهم رسانه های عراقی و برخی تلویزیون های منطقه ای بود.

اگر چه قرداحی به عنوان یک مجری و داشتن برنامه معروف در شبکه «ام بی اسی» در کشورهای عربی معروف است اما شهرت اخیر وی به خاطر مخالفت با سیاست‌های عربستان سعودی در یمن بود که سرانجام با فشارهای سعودی و آمریکایی و جریان‌های داخلی وابسته به آنها در لبنان مجبور به استعفا شد.

جورج قرداحی که شهروند مسیحی است به مواضع حمایت از مقاومت و شرافتمندانه معروف است و بعد از این موضوع محبوبیت بیشتری در میان افکار عمومی منطقه و جهان اسلام پیدا کرد.

وی در بک گفتگوی کوتاه با خبرنگار نگاه نو در بغداد از عراق به عنوان کشوری یاد کرد که فرهنگ‌ دوست و مهد کتابخوانی جهان عرب است. او گفت که بغداد مهد فرهنگ کتاب و کتابخوانی در جهان عرب و اسلام به شمار می رود.

او همچنین این نکته را نیز گفت که اکنون بسیار خوشحال است که به خاطر مواضع شرافتمندانه و حمایت از ملت مظلوم یمن و به عنوان یک فرهنگ دوست در نمایشگاه کتاب بغداد حضور دارد.

او همچنین از سیاستهای سعودی و آمریکا در منطقه انتقاد کرد و همچنین گفت که با کتاب و فرهنگ سازی میتوان رشد و آگاهی در جهان عرب ایجاد کرد تا آن را نسبت به تهدیدات آگاه نمود.

نظر شما

صفحات اجتماعی انتخاب سردبیر آخرین اخبار کاریکاتور عکس روز