۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۱
کپی شد!

تحلیل نیویورک تایمز و وال استریت ژورنال از نتایج انتخابات لبنان

تحلیل نیویورک تایمز و وال استریت ژورنال از نتایج انتخابات لبنان

وال‌استریت‌ژورنال در تحلیل نتایج انتخابات لبنان نوشت : در شرایطی که هیچ گروهی اکثریت قاطع را به دست نیاورد، تشکیل دولت جدید می تواند طولانی باشد.

به گزارش نگاه نو این روزنامه نوشت : سید حسن نصرالله تاکید کرد که آنچه روی داد پیروزی بسیار بزرگی است که باید به آن افتخار کنیم. به ویژه با توجه به شرایط مبارزه و اموالی که در این رقابت هزینه شد، مقاومت و همپیمانانش حضوری قوی در پارلمان دارند.

به نوشته وال استریت ژورنال، سید حسن نصرالله تصریح کرد: این انتخابات به هیچ جناح سیاسی اجازه نمی دهد ادعا کند که اکثریت پارلمانی را به دست آورده است، مصلحت در لبنان آن است که یک جناح خاص اکثریت را نداشته باشد.
سیدحسن نصرالله سیاست قبیله ای در لبنان را نادرست دانست و گفت: در صورتی که قانون غیر طایفه‌ای باشد و رای گیری براساس اشخاص بالای ۱۸ سال انجام شود می‌توان درباره انتخاب‌های مردمی بر اساس اکثریت سخن گفت، امیدواریم که روزی برسد که قانون انتخاباتی منصفانه ای داشته باشیم.

روزنامه آمریکایی نیویورک تایمز هم نوشت: نقشه کامل پارلمان تنها پس از تشکیل ائتلاف ها و شروع قانون گذاری مشخص می شود و روند تشکیل دولت اغلب ماه ها طول می کشد. با این حال، به نظر می رسد مهم ترین تغییر، از دست دادن اکثریت پارلمان از سوی حزب الله و متحدانش باشد.
این واقعیت که هیچ حزب یا بلوکی اکثریت قاطع را به دست نیاورد، زمینه را برای بن بست فراهم کرد که می تواند از تصویب قوانین لازم برای کاهش مشکلات کشور توسط پارلمان جلوگیری کند.
سامی عطالله، مدیر یک اندیشکده متمرکز بر لبنان، گفت از دست دادن اکثریت پارلمانی توسط حزب الله و متحدانش تأثیری بر وضعیت سلاح های این گروه نخواهد گذاشت.

نظر شما

صفحات اجتماعی انتخاب سردبیر آخرین اخبار کاریکاتور عکس روز