۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۱
کپی شد!

پروژه “اسرائیل بجای ایران”!/ آیا ایران لبنان را اشغال کرده است؟

پروژه “اسرائیل بجای ایران”!/ آیا ایران لبنان را اشغال کرده است؟

اختصاصی نگاه نو: این جمله را که ایران لبنان، بغداد و دمشق را اشغال کرده است بارها شنیده اید.اما در بازه های زمانی خاص و رویدادهای سیاسی و میدانی جدید منطقه ای بازتولید و ترویج می شود.

درباره اهداف و انگیزه های این مفهوم نیز آگاهی کامل وجود دارد که یکی از مهمترین انگیزه های آن ترویج ایران هراسی به جای اسرائیل است.
به طور کلی ایران هراسی، اسلام هراسی و در مفهوم خاص شیعه هراسی یک تاکتیک مهم غرب و آمریکا و رسانه های آنان برای تاثیرگذاری بر فرایندهای سیاسی و میدانی منطقه و نیز تولید فشار اجتماعی و جهت گیری آن علیه مقاومت در کشورهای منطقه است.

اگر به تصویر نخست سایت نگاه نو دقت کنید دو نوشته متفاوت اما در یک راستا وجود دارد در یک دست نوشته که یک شهروند لبنانی آن را به دست گرفته است نوشته شده است که بهترین راه پایان اشغالگری عمل به توافق نامه های سازمان ملل است و در دیگری آمده است که اشغالگری ایران باید پایان یابد و حزب الله نیز خلع سلاح شود.

یعنی تمامی مسئله بر سر خلع سلاح حزب الله و تامین امنیت رژیم صهیونیستی است نه دغدغه لبنان و عراق.
به عبارتی این بازتاب تاثیرگذاری چنین رویکردهای رسانه‌ای در برخی از افکار عمومی جامعه لبنان و حتی عراق است.

در این رویکرد تلاش می شود تا کمک های معنوی و مادی ایران به ملت های مظلوم منطقه در برابر تروریسم داعش و اشغالگری اسرائیل عنوان دخالت تلقی شود و در همان زمان جریان های طرفدار رژیم صهیونیستی و آمریکا با طرح مسئله هم سیاست های نظامی آمریکا و اسرائیل در منطقه را توجیه کنند و هم جنایت های این دو رژیم را پوشش دهند.

این نکته یعنی اشغال لبنان توسط ایران همزمان با انتخابات لبنان به منظور تاثیرگذاری بر فرایند انتخابات و مانع شدن از پیروزی فراکسیون‌های مقاومت انجام می گیرد که حسن نصرالله دبیرکل حزب‌الله لبنان شب گذشته در سخنرانی خود به خوبی به آن اشاره کرد. آنجایی که گفت آیا تاکنون سفیر ایران یا یک کارمند این کشور در لبنان در انتخابات دخالت کرده است در حالی که کارمندان و سفیر آمریکا در بیروت و سفیر سعودی در فرآیند انتخابات دخالت می کنند.!

کسانی که ایران را عامل اشغال لبنان می دانند بهتر است به سال ۱۹۸۱ را به یاد آورند که اسرائیل تا مرکز بیروت آمد. در آن زمان مقامهای اسرائیلی گفتند اگر می دانستیم که بیروت به این آسانی اشغال می شود بجای ارتش با خود یک گروه موسیقی می آوردیم.

 

نظر شما

صفحات اجتماعی انتخاب سردبیر آخرین اخبار کاریکاتور عکس روز