۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۱
کپی شد!

اختصاصی _تحلیل نتایج انتخابات پارلمانی لبنان/حزب الله محبوب و مشروع

اختصاصی _تحلیل نتایج انتخابات پارلمانی لبنان/حزب الله محبوب و مشروع

اختصاصی نگاه نو؛ کشور لبنان انتخابات پارلمانی سال ۲۰۲۲ را در وضعیت و شرایط یک درگیری سیاسی بزرگ و تمام عیار و یک فروپاشی اقتصادی انباشته و بسیار شدید پشت سرگذاشت.

واقعیت این شرایط، درگیری و جنگ پنهان ولی حقیقی حول و محور موضوعی کلیدی و اساسی بنام محور مقاومت و سلاح آن بود که گاهی در حوزه اقتصادی و گاهی در حوزه سیاسی و در همه شرایط در حوزه رسانه‌ای ادامه داشت.

نتایج بدست آمده در انتخابات پارلمانی وجود و پیشرفت مقاومت را اثبات می‌نماید و آن را در محیط خود مستحکم‌تر از گذشته مستقر می‌کند و مقاومت می‌تواند به تجدید مأموریت‌های گوناگون خود در حوزه‌های مردمی خود و حفظ متحدان به عنوان یک نیروی اصلی بیش از گذشته ادامه دهد.

اهمیت این رویداد بازتاب‌های آتی بر لبنان و منطقه خواهد داشت. مهمترین نکاتی که می توان در نتایج انتخابات لبنان اشاره کرد:

در جنگ سیاسی اخیر اندیشه مقاومت نتیجه را به نفع خود رقم زد. حزب الله با توجه به تعداد آرا همچنان محبوب‌ترین حزب در لبنان است.

این برداشت از میزان تعداد رای دهندگان به دست می‌آید و این مؤید مشروعیت مستمر و فزاینده مقاومت در لبنان است.

مشارکت بالای مخاطبان مقاومت که ده درصد از درصد انتخابات گذشته بیشتر است.

شکست اقدامات خارجی‌ها بر روی احزاب و گروه‌های غیرمردمی و وابسته به کشورهای خارجی

کشورهای غربی و عربستان به کمک سازمان ملل سال‌ها برنامه‌ریزی، سازماندهی و صرف میلیاردها دلار تلاش نمودند تا این این جریان‌ها را به عنوان آلترناتیو سیاسی برای نیروهای ملی معرفی کنند.

نتایج این انتخابات به عنوان یک همه‌پرسی مردمی در مورد علاقه به مقاومت و گزینه‌های سیاسی این مجموعه

با وجود محاصره همه‌جانبه آمریکا و بکارگیری ماشین رسانه‌ای این کشور و کشورهای همسو و سرمایه‌گذاری آنها برای تخریب مقاومت اما نتیجه ای نگرفت.

همه توان آمریکا و متحدانش در طول دو سال گذشته بر این موضوع تاکید داشت که مقاومت و سلاح آن مسئول ویرانی لبنان بوده است.

درصد بالای طرفداران مقاومت و احترام به مقررات قانونی در همه لایه‌های طرفداران به منظور حفظ منافع ملی کشور.

بصیرت و صبری که مقاومت و طرفداران آن در دل و ذهن و عمل خود دارند، به ویژه پس از چندین سال که تحت یک کارزار سخت رسانه‌ای همه جانبه قرار گرفته بودند و با سوء استفاده از مشکلات معیشتی، اقتصادی و مالی کشور سعی در تضعیف آنان بوده است.

این انتخابات تأییدی است بر صحت منطق مقاومت که مبتنی است بر مشارکت و تعامل ساختاری با عموم مردم لبنان و همین نقطه قوتی برای حال و آینده این کشور است و این مهم‌ترین امر در حفاظت از منافع مردم، حفظ سرزمین و سازندگی کشور محسوب می‌گردد.

قدرت سیاسی مقاومت و ناتوانی مخالفان آن در این عرصه.

مقاومت به منظور ایجاد وحدت ملی و عبور از دشواری‌های موجود دست همکاری و تعامل به سوی همه مردم و گروه‌های سیاسی لبنان دراز می‌نماید.

با توجه به اینکه رسانه‌های آمریکایی و سعودی شروع به انتشار اعداد، نتیجه‌گیری و تحلیل‌های غیر واقعی برای مهار پیروزی درخشان مقاومت و همپیمانان کرده‌اند و نتایج جریان‌های‌ متحد خود را بزرگ جلوه می‌دهند و آن را یک پیروزی معرفی می‌نمایند، اما این موضوع صحت ندارد.

نظر شما

صفحات اجتماعی انتخاب سردبیر آخرین اخبار کاریکاتور عکس روز