۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۱
کپی شد!

افزایش خشونت ناشی از نفرت نژادی در آمریکا

افزایش خشونت ناشی از نفرت نژادی در آمریکا

جرایم ناشی از نفرت در ایالات متحده، طی چند سال اخیر و به خصوص بعد از انتخاب ترامپ به عنوان رییس جمهور آمریکا، افزایش شدیدی داشته است.

به گزارش نگاه نو، حادثه روز یکشنبه در شهر بوفالو آمریکا در ایالت نیویورک، که منجر به کشته شدن ۱۰ نفر و زخمی شدن تعداد دیگری شد، جرم ناشی از نفرت نژادی بوده و تیرانداز ۱۸ ساله، جمعیت سیاه پوست را نشانه رفته بود. با انتشار این خبر و یه ویژه منتشر شدن تصاویر آنلاین منتشر شده از این حادثه بار دیگر رسانه ها و فضای سیاسی آمریکا را به مباحث موجود در خصوص جرایم ناشی از نفرت نژادی بازگردانده است.

بر اساس گزارش وزارت دادگستری آمریکا، در حدود ۶۱.۸ درصد از جریام ناشی از تعصب در آمریکا، مربوط به جرایم ناشی از نفرت نژادی بوده است .

در این میان در حدود ۵۵.۱ درصد از این جرایم توسط سفیدپوستان صورت گرفته است و ۸۹.۱ درصد از این افراد نیز سنی بالای ۱۸ سال داشته اند. تعداد جرایم ناشی از نفرت اما با آغاز قرنطینه های کرونایی افزایش چشمگیری داشته است و از ۳۹۶۳ مورد در سال ۲۰۱۹، به ۵۲۲۷ مورد در سال ۲۰۲۰ رسیده است .

نگاهی به آمار مطرح شده نشان می دهد تعداد بالای جرایم، ناشی از نوع نگاه مردم و رسانه ها به این جرایم و در عین حال نوع برخورد احزاب سیاسی آمریکا با این مسئله بوده است .

در سال ۲۰۲۱، این جرایم افزایش بیشتری نیز از خود نشان داد و جرایم علیه سیاه پوستان، از ۱۹۷۲ مورد، به ۲۸۷۱ مورد رسید و این نوع جرایم را به جرایم اول در شهرهای مختلف آمریکا تبدیل کرد . بر اساس این آمار، جرایم علیه سیاه پوستان در سال ۲۰۲۱، در حدود ۵۶ درصد از کل جرایم ناشی از نفرت را تشکیل می داده است . این آمار در حالی منتشر شده است که بسیاری از ماموران پلیس در هنگام ثبت حوادث، خود را موظف نمی دانند که علت واقعه را به صورت ویژه به FBI یا پلیس فدرال گزارش کنند و بر همین اساس آمار جرایم علیه سیاه پوستان به شدت بالا تر از چیزی است که تاکنون گزارش شده است.

نظر شما

صفحات اجتماعی انتخاب سردبیر آخرین اخبار کاریکاتور عکس روز