۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۱
کپی شد!

ترامپ ترور رئیس جمهور ونزوئلا را خواستار شد

ترامپ ترور رئیس جمهور ونزوئلا را خواستار شد

دونالد ترامپ رئیس جمهور سابق آمریکا خواستار ترور نیکلاس مادورو رئیس جمهور ونزوئلا شده بود.

به گزارش نگاه نو،  «مارک اسپر» وزیر دفاع ژوئن ۲۰۱۹ تا نوامبر ۲۰۲۰ آمریکا در کتاب خود افشا کرد که دونالد ترامپ رئیس‌جمهور وقت آمریکا درباره ترور «نیکلاس مادورو» رئیس‌جمهور ونزوئلا صحبت کرده بود.

کتاب «سوگند مقدس: خاطرات یک وزیر دفاع در دوران فوق العاده» نوشته مارک اسپر وزیر دفاع آمریکا همچنان خبرساز است و بخش‌هایی از روایت او درباره پیشنهاد ترامپ برای ترور رئیس‌جمهور ونزوئلا مورد توجه رسانه‌های آمریکایی قرار گرفته است.

ترامپ پیشنهاد ترور مادورو را طی دیدار با «خوان گوایدو» رئیس‌جمهور خودخوانده ونزوئلا در کاخ سفید مطرح کرد. «خولیو بورگس، «کارلوس وچیو» و «مائوریسیو کلور کارون» از سران اپوزیسیون ونزوئلا هم در این دیدار حضور داشتند.

مارک اسپر در کتاب مطرح کرد، هیات اپوزیسیون ونزوئلایی در دیدار ترامپ و گوایدو معتقد بودند که تهاجم نظامی مستقیم آمریکا ترجیح دارد برای اینکه تهاجم از کلمبیا «پیچیده خواهد بود». او همچنین نوشت: «همانطور که قبل از جلسه با کنایه به رئیس‌جمهور گفتم، مطمئن هستم که اگر به آنها پیشنهاد دهیم اپوزیسیون ونزوئلا تا آخرین (نفر از نظامیان) آمریکایی می‌جنگد».

به روایت کتاب او، گوایدو و اپوزیسیون مخالف نیکلاس مادورو رئیس‌جمهور ونزوئلا یک عملیات مزدور ویژه مشابه ترور «جوونل موئیس» رئیس جمهور هائیتی را که در حمله سربازان سابق کلمبیایی کشته شد، تشکیل داده بودند.

مارک اسپر همچنین اینطور روایت می‌کند که دونالد ترامپ خوان گوایدو را فردی «ضعیف» می‌دانست و نیکلاس مادورو را «قوی» می‌پنداشت. رئیس پیشین پنتاگون می‌نویسد: «به همین دلیل است که ترامپ همیشه فکر می‌کرد گوایدو “ضعیف” بود و قادر به جایگزینی مادورو نیست».

نظر شما

صفحات اجتماعی انتخاب سردبیر آخرین اخبار کاریکاتور عکس روز