۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۱
کپی شد!

انتفاضه شیرین در فلسطین

انتفاضه شیرین در فلسطین

شیرین ابوعاقله خبرنگار الجزیره با شهادت خود به نماد خبرنگاری فلسطین و انتفاضه در برابر رژیم صهیونیستی تبدیل شد.

به گزارش نگاه نو، شیرین نصری ابوعاقله متولد سال ۱۹۷۱ در بیت المقدس است. او در رسانه‌های مختلفی مثل رسانه‌ آنروا، رادیو صوت فلسطین، کانال ماهواره‌ای امان، مؤسسه‌ مفتاح و رادیو «مونت کارلو» کار کرد. در سال ۱۹۹۷، شیرین در ابتدای راه اندازی دفتر شبکه ماهواره‌ای الجزیره در فلسطین به گروه شبکه الجزیره پیوست و پیام فلسطین را تقریباً به مدت سه دهه به مردم جهان رساند و در وقایع حساس و سرنوشت ساز فلسطین حضور داشت.

مهم‌ترین رویدادهای خبری فلسطین که توسط شیرین ابوعاقله پوشش داده شد، وقایع انتفاضه الاقصی (انتفاضه دوم) بین سال‌های ۲۰۰۰ تا ۲۰۰۴، رویارویی‌های بیت المقدس، غزه، کرانه باختری و سرزمین ها‌ی اشغالی ۱۹۴۸ است که آخرین آن‌ها درگیری‌های بیت المقدس، مسجد الاقصی و محله شیخ جراح بود.

شیرین ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۰ برای تهیه گزارش عازم منطقه جبریات بین اردوگاه آوارگان جنین و روستای بورقین در غرب جنین شد تا تجاوز نیرو‌های رژیم صهیونیستی به جنین را پوشش خبری دهد.

او آخرین خبر خود را از طریق ایمیل به شبکه الجزیره در دوحه ارسال کرد و گفت که ارتش رژیم صهیونیستی به جنین یورش برده و خانه‌ای را در آنجا محاصره کرده است که به محض روشن شدن جزئیات خبر، آن‌ها را در اختیار شبکه قرار خواهد داد و دقایقی بعد شیرین ابوعاقله نماد خبرنگاری فلسطین در حالی که لباس خبرنگاری به تن و دوربین به دست داشت با گلوله مستقیم تک تیرانداز رژیم اسراییل به سرش به شهادت رسید.

فیلم های انتشار یافته از این واقعه سبب شد که وزارت خارجه آمریکا نیز این اتفاق را محکوم کند. رژیم صهیونیستی در ابتدا مسئولیت ترور را نپذیرفت و اعلام کرد شیرین در مسیر تیراندازی به فلسطینی های معترض بوده است. این جنایت اسراییل مسبوق به سابقه است و از سال ۲۰۰۰ تا کنون ۴۵ خبرنگار به دست رژیم صهیونستی به شهادت رسیده اند.

نظر شما

صفحات اجتماعی انتخاب سردبیر آخرین اخبار کاریکاتور عکس روز