۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۱
کپی شد!

رایزنی وزیر خارجه قطر با جوزف بورل درباره توافق هسته ای ایران

رایزنی وزیر خارجه قطر با جوزف بورل درباره توافق هسته ای ایران

«شیخ محمد بن عبدالرحمن آل ثانی» با مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا درخصوص برنامه هسته ای ایران رایزنی کرده است.

به گزارش نگاه نو، در ادامه رایزنیهای طرف قطری با کشورهای غربی درباره مسائل مختلف از جمله مساله هسته‌ای ایران، منابع قطری از رایزنی تلفنی «شیخ محمد بن عبدالرحمن آل ثانی» وزیر خارجه این کشور با «جوزف بورل» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا خبر داده‌اند.

براساس گزارش رسانه‌های قطری، محور این مذاکرات روابط دوجانبه میان دوحه و بروکسل و همچنین آخرین تحولات مربوط به توافق هسته‌ای ایران و برخی مسائل دوجانبه مشترک بوده است.

وزارت امور خارجه قطر، بامداد امروز (شنبه)، همچنین اعلام کرد که وزیر خارجه این کشور با «رابرت مالی» نماینده آمریکا در امور ایران تلفنی گفت‌وگو کرده است.

به دنبال سفر امیر قطر به ایران برخی منابع خبری از رایزنی وی با سران کشورمان درباره روند فعلی مذاکرات وین خبر داده بودند.

پیش از این اندیشکده آمریکایی واشنگتن درگزارشی به تحلیل سفر «تمیم بن حمد آل ثانی» امیر قطر که روز پنج شنبه به ایران سفر کرده بود، اشاره کرد و نوشت که احتمالاً وی به دنبال ایفای نقش در احیای توافق هسته‌ای و جلب کمک ایران برای پذیرایی از طرفداران جام جهانی در اواخر سال جاری خواهد بود.

این اندیشکده ادامه داد، این حقیقت که قطر به دنبال کمک ایران برای پذیرایی از طرفداران جام جهانی اواخر امسال است، ناشی از مشکلات مستمر قطر با بحرین و امارات عربی متحده است که به عربستان سعودی و مصر پیوستند و از سال ۲۰۱۷ تا سال گذشته، محاصره اقتصادی و دیپلماتیک را به این کشور تحمیل کردند.

شیخ تمیم بن حمد آل ثانی پس از بازگشت به ایران امروز شنبه به ترکیه سفر و با «رجب طیب اردوغان» رئیس جمهور ترکیه نیز درباره مسائل منطقه ای دیدار و رایزنی کرد.

نظر شما

صفحات اجتماعی انتخاب سردبیر آخرین اخبار کاریکاتور عکس روز