۱ آبان ۱۴۰۳
کپی شد!

جنبش حماس:

مشروط بر توقف تجاوز و عقب نشینی کامل آتش‌بس را می پذیریم

مشروط بر توقف تجاوز و عقب نشینی کامل آتش‌بس را می پذیریم

سامی ابوزهری، رئیس بخش سیاسی برون مرزی حماس، به پیشنهاد "رونن بار"، رئیس شین بت مبنی بر "آتش‌بس موقت" و "آزادی برخی از زندانیان بدون خروج ارتش صهیونیستی از نوار غزه"،پاسخ داد.

به گزارش نگاه نو، سامی ابوزهری در اظهارات تلویزیونی گفت “زمانی که پیشنهادی رسما به ما ارائه شود، ما نظر خود را در مورد آن اعلام خواهیم کرد، و این فریبکاری دیگری از سوی اسرائیل است، زیرا این طرح آتش بس آنها، تنها به قصد بازگرداندن تدریجی سربازان خودشان است، در عین حالی که همچنان به کشتار و جنایات در غزه و انجام “هولوکاست دیگر” علیه مردم ما در جبالیا، ادامه داده و می دهد.

وی تاکید کرد “موضع جنبش حماس در قبال هرگونه توافقی که تضمین کننده پایان نسل کشی مردم فلسطین و خروج کامل صهیونیستها از نوار غزه و یک توافق مبادله جدی نباشد،پیش نخواهیم رفت”.

از سوی دیگر این مقام حماس با اشاره به دست برنداشتن صهیونیستها از انتشار عکس ها و فیلم های بیشتر مربوط به شهادت “یحیی السنوار” افزود: “اشغالگران از اینکه نحوه شهادت “سنوار” و تصاویری که در لحظات اولیه از وی گرفته شده، او را به عنوان یک اسطوره و الگوی الهام بخش برای مردم فلسطین و جهان معرفی کرده است، شوک زده اند، اسرائیلی ها با انتشار این عکس‌ها، متوجه اشتباه خود شده‌اند و سعی دارند تا با پخش کلیپ‌های ویدیویی بیشتر که برخی از آنها با آنچه در ابتدا منتشر شده مغایرت دارد، بر این جنایت بزدلانه ی خود سرپوش گذاشته و در مورد ماجرای شهادتش جنجال ایجاد کند”.

وی با بیان اینکه شهید “سنوار” الگوی کمیاب و استثنایی از مجاهدی است که تا آخرین نفس با شجاعت وصف ناپذیری جنگیده است، خاطرنشان کر “تصاویر شهادت قهرمانانه ی او ؛ زلزله بزرگی را در هوشیاری عربی ایجاد کرد و “سنوار”پس از شهادتش همانگونه که در دوران حیاتش بوده ،منبع الهام باقی خواهد ماند.

نظر شما

صفحات اجتماعی انتخاب سردبیر آخرین اخبار کاریکاتور عکس روز