۱ آبان ۱۴۰۳
کپی شد!

در گفتگوی اختصاصی مطرح‌ شد؛

توضیحات مهم «علی مطر» درباره سفر هوکشتاین و شرایط آمریکا و اسرائیل

توضیحات مهم «علی مطر» درباره سفر هوکشتاین و شرایط آمریکا و اسرائیل

دکتر علی مطر، محقق روابط بین‌الملل در گفتگوی اختصاصی با نگاه نو، توضیحاتی را درباره سفر هوکشتاین فرستاده آمریکا به بیروت و شرایط واشنگتن و تل آویو ارائه کرد.

به گزارش نگاه نو، دکتر علی مطر، محقق روابط بین‌الملل گفت که طبق مقاله باراک راوید در نشریه اکسیوس Axios، “دشمن” به دنبال “اجازه دادن به نیروهای خود برای مشارکت فعال در اجرای برنامه ای” است تا اطمینان حاصل کند که حزب‌الله نابود می شود. دشمن إسرائیلی قصد دارد که زیرساخت‌های نظامی خود را در مناطق جنوبی لبنان نزدیک به مرز، مسلح یا بازسازی کند.

مطر معتقد است که این خواسته با هدف وادار کردن لبنان به تسلیم، تحمیل شرایط سخت بر آن و تهاجم هوایی، زمینی و دریایی به این کشور است، چیزی که نه لبنان و نه حزب الله، نمی تواند آن را بپذیرد.

این محقق افزود: مقاومت لبنان با وجود گذشت بیش از یک ماه از حمله رژیم صهیونیستی هنوز شکست نخورده و همچنان توان مقابله دارد و این با چندین حادثه از جمله جلوگیری از پیشروی های زمینی صهیونیستها و پرتاب موشک و پهپاد به سوی اراضی اشغالی ثابت شده است.

وی با اشاره به سفر فرستاده آمریکا به لبنان گفت که این خواسته‌ها کاملاً با قطعنامه ۱۷۰۱ سازمان ملل متحد در تضاد است، چیزی که هیچ‌کس با آن موافقت نخواهد کرد، حتی جامعه بین‌المللی «درخواست‌های غیر ممکن» اسرائیل را نشان‌ دهنده ضعف هوکشتاین می‌داند.

فرستاده آمریکا نمی‌تواند شرایط اسرائیل را به لبنانی‌ها دیکته کند، زیرا او یک «میانجی بی‌طرف نیست. او به دنبال اصلاحات اساسی در قطعنامه ۱۷۰۱ از جمله افزایش تعداد نیروهای یونیفل است، او توضیح داد که مشکل در تغییر ماهیت کار این نیروها برای شبیه شدن به نیروهای چند ملیتی است که لبنان قاطعانه آن را رد می کند.

نظر شما

صفحات اجتماعی انتخاب سردبیر آخرین اخبار کاریکاتور عکس روز