۲۹ مهر ۱۴۰۳
کپی شد!

تحلیلگران:

حزب حاکم ژاپن در انتخابات پیش‌رو وضعیت متزلزلی دارد

حزب حاکم ژاپن در انتخابات پیش‌رو وضعیت متزلزلی دارد

حزب حاکم لیبرال دموکرات ژاپن به رهبری «شیگرو ایشیبا» (Shigeru Ishiba) نخست وزیر کنونی این کشور در انتخابات سراسری پیش‌رو از سوی افکار عمومی که همچنان تحت تاثیر رسوایی مالی این حزب هستند، در وضعیت متزلزلی قرار دارد و تحلیلگران از این وضعیت به عنوان «موقعیت خطر» یاد می‌کنند.

به گزارش نگاه نو به نقل از تارنمای نشریه «ژاپن تایمز»، نتایج یک نظرسنجی جدید نشان می دهد که حزب حاکم «لیبرال دموکراتیک» ژاپن به دلیل میزان پایین حمایت عمومی از دولت شیگرو ایشیبا است، در انتخابات سراسری پیش رو در وضعیت متزلزلی قرار دارد.

بر اساس گزارش این رسانه ژاپنی، حزب حاکم همچنان تحت تاثیر رسوایی مالی این حزب نزد افکار عمومی این کشور قرار دارد. ژاپن تایمز تاکید دارد که نتایج نظرسنجی که موسسه ژاپنی «جی‌جی» (Jiji) در ماه اکتبر انجام داده و داده های آن به تازگی منتشر شده، برای حزب حاکم هشدار دهنده است.

در این نظرسنجی تنها ۲۸ درصد از افکار عمومی ژاپن از کابینه دولت ایشیبا حمایت کرده‌اند و این میزان برای حزب لیبرال دموکرات بسیار هشدار دهنده است؛ چراکه حمایت زیر ۳۰ درصد برای یک دولت مستقر در ژاپن به عنوان «منطقه خطر» در انتخاباتی که قرار است برگزار شود، محسوب می شود.

در همین پیوند ایشیبا در جریان سخنرانی خود برای اعلام نامزدی حزب حاکم در انتخابات پیش رو در شهر «ساکو» (Saku) استان «ناگانو» (Nagano) گفت: انتخابات بسیار سختی است و ما این کار را در مواجه با ناملایمات بی سابقه‌ای انجام می‌دهیم.

وی در سخنرانی یادشده نسبت به رسوایی مالی حزبش عذرخواهی کرد و خطاب به مردم ژاپن گفت «خواهش می کنم ما را ببخشید». ایشیبا که تاکنون در نظرسنجی های عمومی بهترین گزینه برای نخست وزیری بعدی ژاپن بود، اکنون با کاهش استقبال رای دهندگان مواجه است. یک مشاور نزدیک به نخست وزیر کنونی ژاپن نیز گفت: این قضیه نشانه‌ای از ناامیدی ایشیبا از انتقادهای بی وقفه از رسوایی مالی در حزب حاکم است.

نظر شما

صفحات اجتماعی انتخاب سردبیر آخرین اخبار کاریکاتور عکس روز