۲۸ مهر ۱۴۰۳
کپی شد!

سناتور ارشد آمریکایی:

دیگر توجیهی برای حملات اسرائیل به غزه نیست

دیگر توجیهی برای حملات اسرائیل به غزه نیست

سناتور ارشد آمریکایی با اشاره به طرح پیشنهادی خود برای ممنوعیت ارائه تسلیحات تهاجمی به اسرائیل، گفت که باید مشارکت واشنگتن در این جنگ غیر قانونی پایان یابد.

به گزارش نگاه نو، «برنی سندرز» سناتور ارشد مستقل آمریکایی بر لزوم پایان یافتن جنگ در غزه و ارسال فوری کمک‌های بشردوستانه به مردم این باریکه تاکید کرد.

سندرز با اشاره به ادعای رژیم موقت تروریست صهیونیستی در به‌شهادت رساندن «یحیی السنوار» رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت حماس، گفت که اکنون دیگر توجیهی برای تداوم جنگ اسرائیل علیه غزه وجود ندارد.

او در بیانیه‌ای نوشت: «اکنون هیچ توجیهی برای نتانیاهو و کابینه افراطی او برای ادامه دادن جنگ همه‌جانبه علیه مردم فلسطین که منجر به کشته‌شدن ۴۲ هزار نفر و زخمی‌شدن ۱۰۰ هزار تن که دو سوم آنها زن، کودک و سالخوردگان هستند، وجود ندارد».

این سناتور ارشد آمریکایی ادامه داد: «هیچ توجیهی نیز برای جلوگیری از رسیدن کمک‌های بشردوستانه و تخریب منازل، مراکز درمانی و زیرساخت‌های غیرنظامی و همچنین تاخیر بیشتر در توافق آتش‌بس وجود ندارد».

در ادامه این بیانیه تاکید شده است: «همچنین اکنون هیچ توجیهی برای ادامه حمایت آمریکا از سیاست‌های وحشتناک نتانیاهو که نقض آشکار قوانین آمریکا و جهان است، وجود ندارد».

ندرز با اشاره به طرحی که ماه گذشته برای جلوگیری از فروش بیش از ۲۰ میلیارد دلار تسلیحات آمریکایی به اسرائیل ارائه کرد، گفت که سنا در ماه نوامبر درمورد این طرح رأی‌گیری خواهد کرد. وی همچنین اضافه کرد: «ما باید به همدستی خود در این جنگ ظالمانه و غیرقانونی پایان دهیم».

نظر شما

صفحات اجتماعی انتخاب سردبیر آخرین اخبار کاریکاتور عکس روز