۲۳ مهر ۱۴۰۳
کپی شد!

رئیس دومای روسیه:

دوران هژمونی آمریکا و اروپا به سر آمده است

دوران هژمونی آمریکا و اروپا به سر آمده است

رئیس دومای دولتی روسیه روز دوشنبه ضمن اشاره به عدم مداخله بریکس در امور داخلی کشورها، گفت که آینده جهان متعلق به بریکس است و دوران هژمونی آمریکا و اروپا به سر آمده است.

به گزارش نگاه نو به نقل از اسپوتنیک، «ویاچسلاو ولودین» رئیس دومای دولتی فدراسیون روسیه امروز (دوشنبه) گفت که دوران هژمونی و سلطه‌گری آمریکا و اتحادیه اروپا به پایان رسیده است.

ولودین در بیانیه‌ای توضیح داد: «زمان هژمونی واشنگتن و بروکسل در حال سپری شدن است. کشورها مسیر گفتگوی برابر و همکاری متقابل سودمند را به نفع مردم انتخاب می‌کنند و نه برای خشنود کردن آمریکا و یارانش. آینده متعلق به بریکس است که در حال حاضر به بزرگترین مرکز اقتصادی تبدیل شده است».

او ضمن اشاره به تمایل صربستان برای پیوستن به بریکس، گفت که این کشور، بریکس را جایگزینی برای اتحادیه اروپا می‌داند، زیرا این اتحادیه را شریک خود نمی‌داند.

رئیس دومای روسیه ادامه داد: «کشورهای بیشتری در حال درک این موضوع هستند که بریکس یک چشم انداز و تضمین یک جهان چند قطبی است. شرکت‌کنندگان و ناظران این سازمان، مورد سیاه‌نمایی قرار نمی‌گیرند، وعده‌های پوچ برای همکاری به آنها داده نمی‌شود و برخلاف اتحادیه اروپا هیچ گونه دخالتی در امور حاکمیتی این کشورها وجود ندارد».

طبق این گزارش، ولودین همچنین افزود: «امروز بریکس شامل ۱۰ کشور و ۴۵ درصد از جمعیت جهان است. بیش از ۳۰ کشور دیگر نیز علاقمند به عضویت در آن هستند».

نظر شما

صفحات اجتماعی انتخاب سردبیر آخرین اخبار کاریکاتور عکس روز