۲۲ مهر ۱۴۰۳
کپی شد!

در گزارشی اعلام شد؛

جنگ روانی رژیم اسرائیل و ضرورت روایت‌سازی معتبر

جنگ روانی رژیم اسرائیل و ضرورت روایت‌سازی معتبر

رسانه و روایت آن از رویداد در جنگی که این روزها خاورمیانه را دربرگرفته، گاهی حتی مهم‌تر از خود نبرد میدانی، می‌تواند سرنوشت پیروز میدان را تعیین کند و از همین رو است که باید در جنگ روانی-رسانه‌ای اسرائیل، روایت معتبر از آن‌ِ محور مقاومت و ایران باشد.

به گزارش نگاه نو، سران رژیم اسرائیل از آغاز جنگ در غزه با وجود عیان بودن تمام جنایات پیش چشم مردم جهان اما به گونه‌ای رسانه‌های غربی را به سوی روایت خود رهنمون می‌ کند که گاهی واقعیت قلب شده و اصل به دروغ تبدیل می‌شود.

مرور تعداد شایعات و خبرهای دروغی که در یک ماه گذشته، علیه جمهوری اسلامی ایران در رسانه‌های مختلف و حتی معتبر انعکاس یافته به خوبی میدان وسیع جنگ ادراکی را عیان می‌سازد.

ترور اسماعیل هنیه رئیس‌دفتر سیاسی حماس در تهران و سید حسن نصرالله دبیرکل فقید حزب‌الله، عملیات وعده صادق ۲، نماز جمعه نصر، ترور وزیر خارجه و برخی فرماندهان ایرانی از جمله سردار قاآنی و در نهایت پیجرهای انفجاری در لبنان، مهمترین کانون‌هایی بودند که شایعه‌پراکنی و جعل اخبار در آنها بی‌شمار بود.

استودیوهای شبکه‌های خبری فارسی زبان که در خط مقدم این جبهه روانی قرار دارند، کانال‌های خبری که با اسامی قابل اعتماد ناخواسته در مسیر شایعه‌پراکنی قدم برمی‌دارند، اندیشکده‌های مختلف  غرب که برای افکار عمومی نسخه‌ می‌پیچند و در نهایت سیاستمداران و نظامیان هر یک به نوعی تلاش دارند محور مقاومت و به ویژه ایران را تحت فشار سیاسی و رسانه‌ای قرار دهند.

این میدان بیش و پیش از هر موضوعی هوشیاری می‌طلبد تا در تله بازی‌های رسانه ای تل‌آویو گرفتار نشده و روایت معتبری از رویدادهای در میدان از سوی رسانه های محور مقاومت روایت شود.

نظر شما

صفحات اجتماعی انتخاب سردبیر آخرین اخبار کاریکاتور عکس روز