۱۹ مهر ۱۴۰۳
کپی شد!

تلگراف نوشت:

پدافند هوایی اسرائیل برای مقابله با حمله عظیم موشکی ایران کافی نیست 

پدافند هوایی اسرائیل برای مقابله با حمله عظیم موشکی ایران کافی نیست 

یک روزنامه انگلیسی در تحلیلی با اشاره به انتقام موشکی ایران در عملیات وعده صادق ۲ به بررسی ضعف‌ها و ناکارآمدی‌های لایه‌های پدافند دفاعی اسرائیل در برابر احتمال یک حمله موشکی عظیم از سوی ایران پرداخته است.

به گزارش نگاه نو، روزنامه انگلیسی تلگراف در تیتر مطلبی به قلم«جوتام کانفینو» تحلیلگر مسائل غرب آسیا در تل‌آویو نوشته است: «ایران اثبات کرده قادر به نفوذ به بزرگترین سامانه دفاع هوایی است. وقایع آتی می‌توانند ویران‌کننده باشند.»

کانفینو می‌نویسد: «دنیا با نگاهی درمانده نظاره‌گر بارش موشک‌های ایران روی اسرائیل بود. با گذشت یک هفته از یکی از سنگین‌ترین حملات با راکت‌های پیشرفته، اثرات این حمله تازه در حال رخ‌نمایی هستند.»

«یشونا کالیسکی»، پژوهشگر ارشد اندیشکده INSS در تل‌آویو به روزنامه تلگراف گفته هدف ایران اشباع پدافند اسرائیل با شلیک دست‌کم ۱۸۰ موشک بوده است.

این روزنامه به نقل از کارشناسان نوشته است: «ویدئوهای منتشرشده نشان می‌دهند اسرائیل ممکن است از یگان‌های پدافندی یا موشک‌های رهگیر کافی برای مقابله با این حجم عظیم از موشک برخوردار نباشد.»

برخی از کارشناسان هم درباره سرعت موشک‌ها ابراز نگرانی کرده‌اند. فابیان هافمن، کارشناس مسائل موشکی گفته فیلم‌های منتشر شده «سرعت فوق‌العاده» این موشک‌ها که قادرند در هر ثانیه ۶۰۰ تا ۷۰۰ متر را بپیمایند نشان می‌دهد.

نظر شما

صفحات اجتماعی انتخاب سردبیر آخرین اخبار کاریکاتور عکس روز