۱۶ مهر ۱۴۰۳
کپی شد!

در گزارشی اعلام شد؛

هفت اکتبر و بازگشت به نقطه صفر/ چرا اسرائیل هفتاد سال عقب افتاد؟

هفت اکتبر و بازگشت به نقطه صفر/ چرا اسرائیل هفتاد سال عقب افتاد؟

فارغ از ادعاهای سطحی پیرامون نبردی عمیق در خاورمیانه، داده‌های آماری حکایت از آن دارد که یک‌سال پس از جنگی ویرانگر در غزه، پروژه‌ دولت-ملت سازی جعلی رژیم صهیونیستی به عصر یخبندان تاریخ پرتاب شده است.

به گزارش نگاه نو، هفت اکتبر ۲۰۲۳ تاریخی ماندگار در جغرافیای خاورمیانه است. روزی که گردان‌های نظامی جنبش حماس پس از سال‌ها حبس این منطقه از سوی رژیم صهیونیستی، دیوار این زندان را شکستند و وارد اراضی اشغالی شدند و بیش از هزار کشته و شماری اسیر، نتیجه این عملیات بود. یکسال پس از این اقدام اما بررسی و تحلیل آن نشان می‌دهد، بازنده اصلی میدان با تمام جلوه‌سازی‌های رسانه‌ای اسرائیل است.

تحلیل واقعه‌ هفت اکتبر و عملیات طوفان‌الاقصی با ابزارهای منطقی اگرچه مرسوم اما رهزن نتیجه‌گیری درست است؛ از آن رو که دریافت و پرداخت آنچه بر مردمان غزه در یک دهه گذشته رفته، دشوارتر از آن است که به قضاوت اقدام‌ ‌آنها در هفت اکتبر پرداخته شود.

تضعیف محور مقاومت پس از یکسال ایستادن در برابر ارتش تا بن دندان مسلح اسرائیل، چندان بعید و عجیب نیست اما تحلیل این تضعیف مقطعی به معنای پایان قطعی مقاومت در برابر اشغالگری یا اشتباه محاسباتی ناشی از سطحی‌ بینی است یا پروپاگاندای رسانه‌ای برای پوشاندن صورت مسئله.

به نظر می‌رسد پروژه جعلی دولت ملت-سازی اسرائیل در سرزمین فلسطین حتی اگر در کوتاه‌مدت و به مدد دلارهای آمریکایی و تسلیحات این کشور از بین نرود، در بلندمدت ماهیت متناقض آن موجب نابودی از درون و کوچ مجدد صهیونیستها خواهد شد. از همین رو است که بیان رهبر معظم انقلاب درباره بازگشت به ۷۰ سال قبل برای اسرائیل مبنایی واقعی و بر اساس داده‌های موجود بوده است.

نظر شما

صفحات اجتماعی انتخاب سردبیر آخرین اخبار کاریکاتور عکس روز