۱۵ مهر ۱۴۰۳
کپی شد!

بنا بر اعلام رسانه ها؛

ارتش اوگاندا سفیر آمریکا را به اخراج از این کشور تهدید کرد

ارتش اوگاندا سفیر آمریکا را به اخراج از این کشور تهدید کرد

فرمانده ارتش اوگاندا در پی تحریم‌های اخیر واشنگتن علیه چهار افسر پلیس این کشور به سفیر آمریکا اخطار داد در صورت عذرخواهی نکردن از رئیس جمهور اوگاندا باید این کشور آفریقایی را ترک کند.

به گزارش نگاه نو، «موهوزی کاینروباگا»، رئیس ستاد کل ارتش اوگاندا به سفیر آمریکا در این کشور هشدار داد چنانچه از «یووِری موسِوِنی»، رئیس جمهور اوگاندا به سبب توهین به او عذرخواهی نکند باید تا روز دوشنبه خاک این کشور واقع در شرق قاره آفریقا را ترک کند.

کاینروباگا که پسر رئیس جمهور اوگاندا است در پستی در شبکه اجتماعی «ایکس» نوشت، «ویلیام پاپ»، سفیر آمریکا در اوگاندا به رئیس جمهور اوگاندا بی‌احترامی کرده و قانون اساسی این کشور را زیر پا گذشته است.

او ادامه داد که سفیر آمریکا نه تنها به موسِوِنی، بلکه به دولت و مردم اوگاندا بی‌احترامی کرده است. رئیس ستاد کل ارتش اوگاندا گفت: «این یک مساله شخصی بین من و سفیر فعلی آمریکا در اوگاندا نیست، بلکه یک مساله ملی بوده و خواهید دید که هیچ کشور خارجی دیگر هرگز بار دیگر بر اوگاندا مسلط نخواهد شد.»

او توضیحات بیشتری درباره اقدامات سفیر آمریکا مطرح نکرد اما این رویداد بعد از آن مطرح می‌شود که واشنگتن هفته گذشته چهار افسر پلیس اوگاندایی را به بهانه ارتکاب نقض حقوق بشر تحریم کرد.

روز چهارشنبه هفته گذشته «متیو میلر»، سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا اعلام کرد: چهار افسر نیروی پلیس اوگاندا از بابت «نقض حقوق بشر و ارتکاب شکنجه و رفتار‌های تحقیرآمیز، غیرانسانی و بی‌رحمانه» هدف تحریم قرار می‌گیرند.

نظر شما

صفحات اجتماعی انتخاب سردبیر آخرین اخبار کاریکاتور عکس روز