۱۴ مهر ۱۴۰۳
کپی شد!

رهبران عرب آمریکایی خطاب به هریس:

از سیاست «بایدن» در قبال اسرائیل فاصله بگیر

از سیاست «بایدن» در قبال اسرائیل فاصله بگیر

رهبران آمریکایی‌های عرب‌تبار در یک نشست خصوصی با «کامالا هریس»، از این نامزد حزب دموکرات انتخابات ریاست‌جمهوری سال ۲۰۲۴ ایالات‌متحده خواستند تا از سیاست‌های جو بایدن در قبال اسرائیل فاصله بگیرد.

به گزارش نگاه نو به نقل از شبکه تلویزیونی سی ان ان، حامیان عرب آمریکایی در یک نشست خصوصی با هریس پیش از گردهمایی انتخاباتی در شهر فلینت ایالت میشیگان، از وی خواستند تا از سیاست های جو بایدن در مورد اسرائیل فاصله بگیرد و برای پایان جنگ در غزه تلاش بیشتری کند.

وائل الزیت مدیرعامل گروه Emgage Action که هدفش افزایش رای مسلمانان آمریکایی است، در خصوص این گفت‌وگو به سی ان ان تشریح کرد: هریس در این نشست ۱۰ دقیقه ای هیچ قولی نداد، اما به آنها گفت که خود نیز خواهان پایان جنگ است و تمام تلاشش را برای کار در این زمینه انجام خواهد داد. وی متعهد شد که با جامعه ما همکاری کند، او (گفت) که کاملا می‌فهمد ما چه می‌گوییم.

این رئیس گروه آمریکایی‌های عرب‌تبار در ادامه اضافه کرد: هریس امیدوار است که چنانچه پیروز شود، بتواند همه این کارها را به محض رئیس جمهوری شدن انجام دهد.

سی ان ان در ادامه یادآور شده است که دیدار هریس با سران گروه های آمریکایی عرب تبار در گرماگرم ناامیدی فزاینده نسبت به واکنش این نامزد حزب دموکرات به تشدید تنش‌های اخیر اسرائیل در لبنان و نگرانی‌ها مبنی بر اینکه کارزار وی تمایلی به شنیدن صدای منتقدان ندارد، برگزار شد.

این رسانه آمریکایی در بخشی دیگر آورده است که بایدن در سال ۲۰۲۰ با اختلافی اندک در مقابل دونالد ترامپ رقیب جمهوری‌خواه، رای ایالت میشیگان را از آن خود کرد. از همین رو به نظر می‌رسد این ایالت در انتخابات پیش‌رو نیز بار دیگر به میدان نبردی مهم بدل شود، چراکه میزبان جمعیت زیادی از عرب‌های آمریکایی است.

نظر شما

صفحات اجتماعی انتخاب سردبیر آخرین اخبار کاریکاتور عکس روز