۱۴ مهر ۱۴۰۳
کپی شد!

در گزارشی اعلام شد؛

تقابل اتحادیه اروپا با روسیه بر سر ارمنستان؟

تقابل اتحادیه اروپا با روسیه بر سر ارمنستان؟

«پیتر استانو» سخنگوی سرویس اقدام خارجی اروپا، با انتقاد تند از سرویس امنیت روسیه (FSB) به‌ دلیل طرح اتهامات در مورد روند مذاکرات صلح ایروان- باکو، این سخنان را بیهوده و دروغ توصیف کرد.

به گزارش نگاه نو به نقل از خبرگزاری آرمن پرس، استانو، اتهامات سرویس امنیت روسیه (FSB) مبنی بر اینکه غرب به ارمنستان فشار می‌آورد تا مذاکرات صلح با جمهوری آذربایجان را به تعویق بیندازد و به دنبال ایجاد یک ناتو در قفقاز جنوبی است را رد کرد.

وی در گفتگو با خبرنگار آرمن پرس مستقر در بروکسل، بیانیه الکساندر بورتنیکوف مدیر سرویس امنیت روسیه را «بیهوده» توصیف کرد و افزود: این اظهارات پر از سخنان بی‌منطق و دروغ‌های معمول و ساختگی رژیم روسیه است که سعی می‌کند بر شکست‌های پی در پی خود در عمل به وعده‌ها و تعهدات به ارمنستان سر پوش بگذارد.

بورتنیکوف پیش‌تر اعلام کرده بود که غرب در حال برنامه ریزی برای استقرار یک گروه ناتو در قفقاز جنوبی برای کمک به روند عادی سازی روابط ارمنستان و جمهوری آذربایجان است.

وی همچنین آمریکا و اتحادیه اروپا را به بی‌میلی در برقراری صلح در قفقاز جنوبی متهم و خاطرنشان کرد: «غرب با فشار بر ایروان برای تعویق مذاکرات با باکو، در تلاش است تا روند عادی سازی روابط دو طرف را در اختیار بگیرد و نیروهای سازمان ملل و ناتو را در آنجا مستقر سازد».

این مقام روس همچنین ماموریت نظارتی اتحادیه اروپا در ارمنستان را، جاسوسی برای کشورهای ناتو علیه روسیه و شرکای آن دانست و گفت که غرب به دنبال آن است تا با وعده تضمین‌های امنیتی به ایروان و تامین تسلیحات پیشرفته، زمینه خروج ارمنستان از سازمان پیمان امنیت جمعی (CSTO) را فراهم سازد.

نظر شما

صفحات اجتماعی انتخاب سردبیر آخرین اخبار کاریکاتور عکس روز