۱۴ مهر ۱۴۰۳
کپی شد!

بزرگداشت شهید «سید حسن نصرالله» و شهدای جبهه مقاومت در کراچی پاکستان

بزرگداشت شهید «سید حسن نصرالله» و شهدای جبهه مقاومت در کراچی پاکستان

مراسم ترحیم و بزرگداشت «شهید سید حسن نصرالله» و «سردار حاج عباس نیلفروشان» به میزبانی خانه فرهنگ جمهوری اسلامی ایران در کراچی پاکستان برگزار شد.

به گزارش نگاه نو، در این مراسم که با حضور «حسن نوریان» سرکنسول ایران در کراچی، «دکتر سعید طالبی نیا» وابسته فرهنگی و مسئول خانه فرهنگ کشورمان، شخصیت های برجسته سیاسی، مذهبی، فرهنگی، فعالان اجتماعی، رسانه ای، اساتید دانشگاهی و طلاب حوزه های علمیه و دانشجویان پاکستانی برگزار شد، سخنرانان ضمن تبیین ابعاد شخصیتی سید مقاومت از خدمات دینی اسلامی بویژه رهبری جبهه مقاومت در برابر حکومت غاصب صهیونیستی قدردانی کردند.

«سیدصادق رضا تقوی» معاون دبیرکل انجمن ائمه و علمای پاکستان ، «سید ناظر عباس تقوی» معاون دبیرکل شورای علمای شیعه پاکستان، «مولانا اصغر درس» عالم برجسته اهل سنت، «دکتر معراج الهدی صدیقی» معاون مرکزی حزب جماعت اسلامی و «آیت‌الله غلام عباس رئیسی» مسئول حوزه امام خمینی از جمله سخنرانان این مراسم بودند که در مورد شخصیت و دستاوردهای «شهید سید حسن نصرالله» در زمینه ایجاد همگرایی و اتحاد اسلامی و تقویت جبهه مقاومت صحبت کردند.

«سید صادق رضا تقوی»معاون دبیرکل انجمن ائمه و علمای پاکستان «سید حسن نصرالله» را به‌ عنوان رهبر بزرگ حزب‌الله و پیرو امام خامنه‌ای معرفی کرده و از دستاوردهای او در مبارزه با امپریالیسم و اسرائیل سخن گفت.

«سید ناظر عباس تقوی» معاون دبیرکل شورای علمای شیعه پاکستان‌ طی سخنانی تأکید کرد که «سید حسن نصرالله» راه امام حسین (ع) را دنبال می‌کرد و ما نیز مسئولیت داریم این مسیر را ادامه دهیم.

«مولانا اصغر درس» روحانی برجسته اهل سنت پاکستان نیز به آیاتی از قرآن کریم درباره اهمیت جهاد اشاره کرده و «سید حسن نصرالله» را به‌ عنوان نمونه‌ای از مجاهدت در راه اسلام معرفی کرد.

«دکتر معراج الهدی صدیقی» معاون مرکزی حزب جماعت اسلامی در ایالت سند در این مراسم گفت: شهید «سیدحسن نصرالله» نه‌ فقط یک فرد، بلکه نماینده یک اندیشه و مکتب است که باید از دستاوردهای وی در مبارزه با ظالمان تقدیر کرد.

«آیت‌الله غلام عباس رئیسی» روحانی سرشناس شیعه و مسئول حوزه امام خمینی نیز بر وظیفه ادامه مسیر شهید نصرالله و مقاومت و ضرورت همبستگی اسلامی برای مقابله با رژیم صهیونسیتی تاکید کرد.

در کنار سخنرانی‌ها سرودهای مدح شهدای مقاومت و کلیپ‌هایی از مجاهدت‌های «سید حسن نصرالله» و جبهه مقاومت نیز در مراسم پخش شده و بسیاری از شبکه های خبری پاکستان این مراسم را پوشش دادند.

نظر شما

صفحات اجتماعی انتخاب سردبیر آخرین اخبار کاریکاتور عکس روز