۱۳ مهر ۱۴۰۳
کپی شد!

رسانه ها خبر دادند؛

اتهام‌ زنی نخست‌وزیر جدید ژاپن به روسیه و چین

اتهام‌ زنی نخست‌وزیر جدید ژاپن به روسیه و چین

شیگرو ایشیبا در اولین سخنرانی در پارلمان به عنوان نخست‌وزیر ژاپن گفت که کشورش در حال حاضر با چالش‌برانگیزترین وضع امنیتی از زمان پایان جنگ جهانی دوم مواجه است. «یک سری نقض حریم هوایی توسط چین و روسیه صورت گرفته است.» این را ایشیبا به قانونگذاران پارلمان ژاپن گفت.

به گزارش نگاه نو، اتهام‌زنی نخست‌وزیر جدید ژاپن به چین و روسیه در شرایطی مطرح شده که تنش‌ها بین غرب و متحدانش با مسکو و پکن بر سر مسائل مختلف از قبیل جنگ اوکراین ادامه دارد.

او که وزیر دفاع پیشین ژاپن بوده، در پارلمان هشدار داد که این کشور در حال حاضر با چالش‌برانگیزترین وضع امنیتی از زمان پایان جنگ جهانی دوم مواجه است.

وزارت دفاع ژاپن، دوم مهر ماه گفته بود که یک هواپیمای ایلوشن-۳۸ روسیه در نزدیکی هوکایدو حریم هوایی ژاپن را نقض کرد و به دنبال این اقدام، جنگنده‌های اف-۳۵ نیروی هوایی ژاپن به منطقه اعزام شدند.

ماریا زاخارُوا سخنگوی وزارت خارجه روسیه آن زمان اظهارات مقامات ژاپنی در این باره را رد کرده بود و وزارت دفاع روسیه هم گفت که هواپیماهای نظامی این کشور قوانین بین‌المللی را به دقت رعایت می‌کنند.

ایشیبا اما در پارلمان ژاپن به قانونگذاران گفت که «یک سلسله نقض حریم هوایی از سوی چین و روسیه صورت گرفته است که این نقض جدی حاکمیت کشور ما است.»

نظر شما

صفحات اجتماعی انتخاب سردبیر آخرین اخبار کاریکاتور عکس روز