۱۳ مهر ۱۴۰۳
کپی شد!

در گزارشی اعلام شد؛

آشنایی با سیستم پدافند اسرائیل که موشک‌های ایرانی آن را بی‌اثر کردند

آشنایی با سیستم پدافند اسرائیل که موشک‌های ایرانی آن را بی‌اثر کردند

گنبد آهنین برای رهگیری موشک‌های بالستیک طراحی نشده است. هدف اصلی آن رهگیری راکت‌ها و گلوله‌های توپخانه‌ای کوتاه‌برد است.

به گزارش نگاه نو، اگرچه ممکن است در شرایط خاص، توانایی محدودی در برابر موشک‌های بالستیک بسیار کوتاه‌برد داشته باشد، اما این هدف اصلی آن این نیست و در برابر موشک‌های بالستیک دوربرد یا با ارتفاع بالاتر مؤثر نیست.

اسرائیل برای مقابله با این تهدیدها، از سیستم‌های دیگر مانند سیستم دفاع موشکی داوود و پیکان استفاده می‌کند.

اسرائیل در برابر انواع تهدیدات موشکی، از یک سیستم دفاع چندلایه استفاده می‌کند که شامل سیستم‌های مختلفی با برد و قابلیت‌های متفاوت است.

سیستم گنبد آهنین برای رهگیری موشک‌های کوتاه‌برد و راکت‌ها طراحی شده است، در حالی که سیستم‌های پیشرفته‌تر برای مقابله با تهدیدات پیچیده‌تر مورد استفاده قرار می‌گیرند.

سیستم دفاع موشکی داوود (David’s Sling) به عنوان لایه میانی این سیستم دفاعی عمل می‌کند. این سیستم قادر به رهگیری موشک‌های بالستیک کوتاه تا میان‌برد، موشک‌های کروز و پهپادها در محدوده ۴۰ تا ۳۰۰ کیلومتری است. موشک‌های رهگیر داوود با استفاده از فناوری‌های هدایت دقیق، به سمت اهداف شلیک می‌شوند و می‌توانند در ارتفاعات و سرعت‌های مختلف عمل کنند.

در بالاترین لایه دفاع موشکی اسرائیل، سیستم پیکان (Arrow) قرار دارد. این سیستم برای رهگیری موشک‌های بالستیک دوربرد طراحی شده و برد بسیار بالایی دارد.

موشک‌های رهگیر پیکان با استفاده از فناوری‌های پیشرفته مانند هدایت فعال رادار و سیستم‌های کنترل آتش پیچیده، اهداف را در ارتفاعات بسیار بالا رهگیری می‌کنند. این سیستم برای مقابله با تهدیدات بسیار جدی و دوربرد طراحی شده است.

نظر شما

صفحات اجتماعی انتخاب سردبیر آخرین اخبار کاریکاتور عکس روز