۱۲ مهر ۱۴۰۳
کپی شد!

در گزارشی اعلام شد؛

دستاوردهای سفر پزشکیان به قطر/ موفقیت دیپلماسی عمومی

دستاوردهای سفر پزشکیان به قطر/ موفقیت دیپلماسی عمومی

سفر رئیس‌جمهور ایران به دوحه، یک روز پس از عملیات نظامی علیه اسرائیل و تاکید و تصریح مواضع خود و نیز همراه‌سازی کشورهای منطقه در حمایت از این مواضع دستاورد دیپلماتیکی است که ایران پس از پیروزی در میدان به دست آورده است.

به گزارش نگاه نو، رئیس‌جمهور در نشست مجمع گفت‌وگوی آسیا به عنوان یکی از مهمترین نهادهای این قاره، با اشاره به اینکه نگاه به آسیا، همواره مورد توجه جمهوری اسلامی ایران بوده است و امروز آسیا در شبکه تجارت جهانی، جایگاه بالایی دارد.

مجمع گفت‌وگوی آسیا اما تنها تریبون ایران در این سفر نبود و تهران در سه نشست مختلف به سه هدف مهم دست یافت. حضور سید عباس عراقچی وزیر خارجه ایران در  نشست کشورهای شورای همکاری خلیج فارس با توجه به برخی تنش‌ها در روابط برخی از این کشورها با ایران و حتی با یکدیگر اهمیت ویژه دارد و این موضوع زمانی قابل توجه است که تهران در بحبوحه درگیری‌های خود با رژیم صهیونیستی، با کشورهای منطقه و همسایگان خود در تعامل است حتی بهتر از گذشته.

وزیر خارجه عربستان در حاشیه اجلاس مجمع همکاری آسیا با رئیس‌جمهور ایران دیدار و گفت‌وگو کرد. بن فرحان هم در حاشیه اجلاس ضمن ابلاغ سلام‌های گرم ولیعهد عربستان به پزشکیان و تاکید بر عزم این کشور برای توسعه روابط با جمهوری اسلامی ایران گفت: ما بنا داریم صفحه اختلاف نظرها میان دو کشور را برای همیشه ببندیم و مانند دو کشور دوست و برادر به حل مسائل و توسعه روابط میان خود بپردازیم.

تعبیر بن فرحان برای بستن تمام پرونده‌های تنش و اعلام رسمی این مهم در میانه یک بحران منطقه‌ای که رژیم صهیونیستی ایجاد کرده، هم برای تل‌آویو و هم غرب ارسال پیام مهمی است، پیامی که تصریح می‌دارد عربستان و کشورهای منطقه به هیچ عنوان نمی‌خواهند قربانی ماجراجویی‌های اسرائیل و زیاده‌خواهی‌های آمریکا قرار گیرند و این همان چیزی است که تهران از آن‌ها می خواهد.

حضور رئیس‌جمهور ایران در منزل شخصی امیر قطر و پذیرایی متفاوت وی از پزشکیان در رسانه‌های خبری مورد توجه قرار گرفت و نشان داد، دیپلماسی عمومی شخص پزشکیان همان‌طور که در بغداد و اربیل بسیاری از مشکلات روابط دوجانبه را کاهش داد یا برطرف کرد، در قطر هم می‌تواند مسیری تازه در روابط دوجانبه تهران و دوحه بگشاید.

با توجه به تمام متغیرهای امروز منطقه تحقق اهداف سفر در مقطع کنونی، به پشتوانه وعده‌ای صادق بوده است که شامگاه سه‌شنبه در قالب ۲۰۰ موشک بالستیک و غیر بالستیک بر سر پایگاه‌های نظامی اسرائیل ریخته شد تا پاسخی به جنایات این رژیم باشد.

نظر شما

صفحات اجتماعی انتخاب سردبیر آخرین اخبار کاریکاتور عکس روز