۹ مهر ۱۴۰۳
کپی شد!

سخنگوی وزارت خارجه چین:

با هرگونه نقض حاکمیت لبنان مخالف هستیم

با هرگونه نقض حاکمیت لبنان مخالف هستیم

سخنگوی وزارت خارجه چین در واکنش به جنایات اخیر رژیم صهیونیستی در لبنان تصریح کرد که پکن مخالف نقض حاکمیت و امنیت لبنان است.

به گزارش نگاه نو، یکی از سخنگویان وزارت امور خارجه چین روز گذشته (یکشنبه) در پاسخ به سؤالی در خصوص موضع چین در خصوص حملات هوایی ۲۷ سپتامبر رژیم صهیونیستی به بیروت که به شهادت دبیرکل حزب‌الله لبنان سیدحسن نصرالله منجر شد، تصریح کرد که چین هرگونه اقدام علیه غیرنظامیان بی‌گناه را محکوم می‌کند.

طبق گزارش خبرگزاری چینی «شینهوا»، این دیپلمات چینی ادامه داد «چین تحولات را دنبال می‌کند و عمیقاً از تشدید تنش‌ها در منطقه نگران است».

وی ضمن هشدار در خصوص نقض حاکمیت و امنیت لبنان تصریح کرد که پکن «مخالف هرگونه اقدامی است که به خصومت‌ها دامن بزند و تنش‌های منطقه‌ای را تشدید کند».

این مقام چینی در ادامه از تمامی طرف‌های درگیر در لبنان «به خصوص رژیم صهیونیستی خواست تا برای آرام شدن اوضاع قدم بردارد و از تشدید تنش‌ها یا غیرقابل کنترل کردن اوضاع خودداری کند».

این سخنگوی وزارت خارجه چین تأکید کرد که تنش‌ها بین لبنان و رژیم صهیونیستی در حقیقت سرریز جنگ غزه است و «اولویت جدی، اجرای قطعنامه‌های مربوطه شورای امنیت سازمان ملل و پایان دادن هرچه سریع‌تر به جنگ غزه و حفاظت صادقانه از صلح و ثبات در خاورمیانه است».

نظر شما

صفحات اجتماعی انتخاب سردبیر آخرین اخبار کاریکاتور عکس روز