۷ مهر ۱۴۰۳
کپی شد!

رویترز اعلام کرد؛

رزمایش نظامی چین پس از دیدار وزرای خارجه پکن و واشنگتن

رزمایش نظامی چین پس از دیدار وزرای خارجه پکن و واشنگتن

ساعاتی پس از دیدار وانگ یی و آنتونی بلینکن در نیویورک، چین از برگزاری رزمایش نظامی در یک منطقه مورد مناقشه در دریای چین جنوبی خبر داد.

به گزارش نگاه نو، در شرایطی که مداخلات واشنگتن بر سر تنش‌ها در دریای چین جنوبی ادامه دارد، پکن از رزمایش نظامی در یک منطقه مورد مناقشه خبر داد.

رویترز گزارش داد که اعلام رزمایش نظامی در یک منطقه مورد مناقشه در دریای چین جنوبی با گذشت ساعتی پس از دیدار وزیر خارجه چین با همتای آمریکایی در حاشیه نشست مجمع عمومی سازمان ملل در نیویورک صورت گرفت.

به روایت این رسانه غربی، دیپلمات ارشد چین با همتای آمریکایی خود، «درباره طُرُق کاستن از تنش‌های منطقه‌ای صحبت کرد.» چین با فیلیپین،‌ مالزی،‌ ویتنام و برونئی درباره حاکمیت بر دریای جنوبی چین اختلاف نظر دارد. آمریکا طی سال‌های اخیر تلاش کرده ضمن دمیدن بر این اختلافات، حضور خود را در این دریا تقویت کند.

خبر رزمایش نظامی چین در دریای چین جنوبی پس از آن منتشر شد که استرالیا و فیلیپین اعلام کردند که یک فعالیت دریایی مشترک با ژاپن، نیوزلند و آمریکا در منطقه انحصاری اقتصادی فیلیپین برگزار خواهند کرد.

فرماندهی واحد جنوبی ارتش چین اعلام کرد که رزمایش‌ در دریای چین جنوبی شامل تمرین‌های هشدار اولیه، شناسایی و همچنین گشت‌زنی خواهد بود.

نظر شما

صفحات اجتماعی انتخاب سردبیر آخرین اخبار کاریکاتور عکس روز