۳ مهر ۱۴۰۳
کپی شد!

نتایج یک نظرسنجی؛

جامعه آمریکا به‌ شدت دچار دودستگی است

جامعه آمریکا به‌ شدت دچار دودستگی است

براساس نتایج یک نظرسنجی که به‌ تازگی منتشر شده، ۸۰ درصد آمریکایی‌ها معتقدند که کشورشان دچار دودستگی شدید شده است و تنها ۱۸ درصد جامعه را متحد و یکدست می‌دانند.

به گزارش نگاه نو به نقل از پایگاه خبری هیل، بر اساس نظرسنجی گالوپ که نتایج آن به تازگی منتشر شده است، ۸۰ درصد از بزرگسالان آمریکایی می‌گویند که مردم این کشور بر سر مهم ترین ارزش‌ها دچار دودستگی بسیاری شده اند. در این نظرسنجی مهمترین ارزش‌ها تعریف نشده و تفسیر را برعهده شرکت کننده گذاشته است.

مطابق این نظرسنجی که از تاریخ یکم تا ۲۰ اوت (۱۱ تا ۳۰ مرداد) برگزار شده است، تنها ۱۸ درصد معتقدند که مردم ایالات متحده در مورد ارزش‌های مهم با یکدیگر متحد و موافق هستند.

به نوشته این پایگاه خبری متعلق به کنگره آمریکا، در دو دهه گذشته، میزان افرادی که می‌گویند تفرقه میان آمریکایی‌ها بر سر مهم‌ترین ارزش‌ها به شدت افزایش یافته، به طور پیوسته رشد داشته و در مقابل سهم کسانی که می گویند مردم این کشور با یکدیگر متحد و موافق هستند، به آرامی کاهش یافته است.

نگارنده این مطلب استدلال می کند: از آخرین باری که این نظرسنجی در سال ۲۰۱۶ انجام گرفت تا اکنون، میزان افرادی که معتقدند دودستگی در جامعه آمریکا شدت یافته، سه درصد رشد کرده و از ۷۷ درصد به ۸۰ درصد رسیده است. درحالیکه نظرسنجی سال ۲۰۱۲ میلادی، ۶۹ درصد چنین نظری داشتند.

براساس نظرسنجی سال ۲۰۱۶، سهم افرادی که جامعه آمریکا را متحد و یکدست می دانستند نیز سه درصد کاهش داشته و از ۲۱ به ۱۸ درصد رسید. درحالیکه در سال ۲۰۱۲ میلادی ۲۹ درصد چنین نظری داشتند.

هیل خاطرنشان می کند که شکاف فزاینده در جامعه آمریکا از سال ۱۹۹۴ آغاز شد؛ سالی که ۵۵ درصد اعلام کرده بودند که کشور به شدت دچار دودستگی شده و در مقابل ۳۹ درصد معتقد به اتحاد در جامعه بودند. این رقم در سال ۱۹۹۸ میلادی به ۶۶ درصد رسید و تنها ۳۱ درصد کشور را یکدست می دیدند.

نویسنده این مطلب با اشاره به ارقام بالا یادآور شده است که دودستگی در جامعه ایالات متحده پس از حملات ۱۱ سپتامبر ۲۰۰۱ کاهش یافت؛ به گونه ای که در نوامبر ۲۰۰۱ (دو ماه پس از حملات ۱۱ پتامبر در آبان همان سال) نزدیک به ۴۰ درصد معتقد به وجود دودستگی در آمریکا بودند و در مقابل ۷۴ درصد باور داشتند که جامعه متحد و موافق است. این رقم در سال ۲۰۰۲ در سطح یکسانی باقی ماند، اما در سال ۲۰۰۴، به روند پیش از حمله ۱۱ سپتامبر بازگشت.

هیل تاکید می کند که جمهوری خواهان و دموکرات ها نیز بر سر وجود دودستگی در کشور همسو هستند. به گونه ای که امروز تنها ۱۹ درصد دموکرات‌ها، ۱۵ درصد جمهوری‌خواهان و ۱۸ درصد اعضای حزب مستقل، جامعه را متحد و موافق می بینند.

این پایگاه خبری می افزاید: پس از انتخاب مجدد جورج دابلیو بوش به عنوان رئیس جمهوری آمریکا در سال ۲۰۰۴، جمهوری خواهان با رقم ۴۸ درصد نسبت به ۳۳ درصد دموکرات، کشور را یکدست و موافق می دیدند. اما این رقم در سال ۲۰۱۶ و پس از پیروزی دونالد ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری به ۳۱ درصد جمهوری‌خواه در مقابل ۱۶ رصد دموکرات رسید.

نظر شما

صفحات اجتماعی انتخاب سردبیر آخرین اخبار کاریکاتور عکس روز