۲۷ شهریور ۱۴۰۳
کپی شد!

وزیر سابق لبنانی در گفتگو با نگاه نو مطرح کرد؛

هدف حملات لبنان، ترور هدفمند غیرنظامیان بود نه نیروهای حزب الله

هدف حملات لبنان، ترور هدفمند غیرنظامیان بود نه نیروهای حزب الله

طراد حماده وزیر سابق لبنانی در گفتگو با نگاه نو با اشاره به حملات امروز کشورش گفت: هدف حملات لبنان یک ترور دسته جمعی هدفمند علیه غیرنظامیان بود نه نیروهای حزب الله.

به گزارش نگاه نو، عصر امروز سه شنبه لبنان شاهد یک حادثه امنیتی بی‌سابقه در ضاحیه جنوبی و چند منطقه دیگر بود. این حادثه که با انفجار همراه بود به وسیله یک فنآوری پیشرفته و نفوذ به شبکه پیجر در ضاحیه جنوبی بیروت و دیگر مناطق لبنان رخ داده است.

وال استریت ژورنال به نقل از منابع آگاه نوشت: دستگاه‌های ارتباطی هدف قرار گرفته در لبنان بخشی از محموله جدیدی بود که حزب‌الله در چند ماه گذشته دریافت کرده است. دستگاه‌های ارتباطی جدید مجهز به باتری‌های لیتیومی هستند و به نظر می‌رسد که در اثر گرمای بیش از حد منفجر شده‌اند.

در پی این انفجارها تاکنون ۹ نفر شهید و حدود ۳ هزار نفر زخمی شده اند. در سرتاسر لبنان حالت فوق العاده اعلام شده است. کمیته صلیب سرخ در لبنان نیز از آماده‌سازی ۵۰ دستگاه آمبولانس اضافی و ۳۰۰ تکنسین فوریت‌های پزشکی برای کمک به قربانیان این انفجارها خبر داد.

برخی رسانه‌های خبری سوریه نیز از زخمی شدن تعدادی از اعضای حزب‌الله در سوریه و انتقال آنها به بیمارستان در پی انفجار چند پیجر خبر دادند. کانال ۱۲ تلویزیونی اسرائیل نیز گزارش داد: مشاور برجسته «بنیامین نتانیاهو» (نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی) تلویحا گفت که اسرائیل در پشت ماجرای انفجار دستگاه‌های پیجر قرار دارد.

در همین ارتباط، نگاه نو گفتگویی با طراد حماده وزیر سابق لبنانی انجام داد، وی در این مصاحبه اظهار داشت: هدف از این حملات، ترور دسته جمعی هدفمند علیه غیر نظامیان بود و نیروهای حزب الله هدف نبودند.

وی ادامه داد که این حملات از طریق شرکت‌های سایبری و نفوذ امنیتی و اطلاعاتی انجام شد. این وزیر لبنانی افزود: ادعای اسرائیل درباره هدف قرار دادن نیروهای حزب الله صحیح نیست چرا که این حملات علیه غیر نظامیان و در مراکز غیر نظامی انجام شد که در نتیجه آن تاکنون ۹ نفر شهید و حدود ۳ هزار نفر زخمی شده اند.

نظر شما

صفحات اجتماعی انتخاب سردبیر آخرین اخبار کاریکاتور عکس روز