۲۷ شهریور ۱۴۰۳
کپی شد!

انتخابات ریاست جمهوری آمریکا؛

کاملا هریس در ایالت کلیدی پنسیلوانیا پیشتاز شد

کاملا هریس در ایالت کلیدی پنسیلوانیا پیشتاز شد

نتایج نظرسنجی جدید نشان داد که کاملا هریس نامزد دموکرات ها در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴، در پنسیلوانیا که ایالتی کلیدی در راهیابی به کاخ سفید است، از دونالد ترامپ نامزد جمهوریخواهان و رئیس جمهوری پیشین آمریکا جلو افتاده است.

به گزارش نگاه نو، هفته نامه نیوزویک نوشت: نتایج نظرسنجی روزنامه یو اس ای تودی و دانشگاه سافولک نشان می دهد که هریس با اختلاف ۴۸.۶ درصد به ۴۵.۶ در بین رای دهندگان احتمالی در این ایالت، از ترامپ رقیب جمهوریخواه خود جلو افتاده است.

این بهترین نتیجه در نظرسنجی های انجام شده درایالت پنسیلوانیا در ماه جاری و یکی از بهترین نتایج برای هریس از زمان کناره کشیدن جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا از رقابت های انتخاباتی و تایید او به عنوان نامزد دموکرات ها در ۲۱ ژوئیه (۳۱ تیر) است.

این نتایج نشان داد که هریس برتری قابل توجهی نسبت به ترامپ در بین رای دهندگان زن در ایالت پنسیلوانیا دارد و با اختلاف ۵۶ در برابر ۳۹ درصد از ترامپ جلوتر است. اما ترامپ برتری واضحی در بین رای دهندگان مرد در این ایالت داشت؛ به طوری که ۵۳ درصد از رای دهندگان مرد گفتند که وی را ترجیح می دهند و ۴۱ درصد از هریس حمایت کردند.

به نوشته نیوزویک، نتایج این نظرسنجی می تواند برای کارزار انتخاباتی هریس امیدبخش باشد زیرا ۱۹ کالج انتخاباتی در پنسیلوانیا می توانند نقش مهمی در پیروزی هریس در انتخابات ماه نوامبر (آبان) داشته باشند. نظرسنجی اخیر با حاشیه خطای ۴.۴ درصد و از بین جامعه نمونه کوچکی متشکل از ۵۰۰ رای دهنده احتمالی انجام شده است.

دو نظرسنجی جداگانه روزنامه یو اس ای تودی و سافولک همچنین حاوی خبر خوبی برای هریس در دو شهرستان «اِیری/ Erie‌» و «نورثهمتون/ Northampton» بود که نتایج نظرسنجی ها در آنها به خوبی توانسته پیروز انتخابات را از سال ۲۰۰۸ تاکنون پیش بینی کند.

این نظرسنجی نشان داد که ترامپ با اختلاف ۵ نقطه ای در شهرستان نورثهمتون و ۴ نقطه ای در شهرستان ایری ازهریس عقب است. بایدن با یک درصد اختلاف در انتخابات سال ۲۰۲۰ در این دو شهرستان ایالت پنسیلوانیا پیروز شد.

همه این نظرسنجی ها بعد از اولین مناظره انتخاباتی هریس و بایدن انجام شده است و بیشتر نظرسنجی ها و کارشناسان معتقدند که هریس پیروز این مناظره بوده است. میانگین نظرسنجی های جدید که از سوی موسسه ریل کلیر پالیتیکس جمع آوری شده است نشان می دهد که هریس با برتری اندک ۰.۲ درصدی تا روز دوشنبه از ترامپ در پنسیلوانیا جلوتر بوده است.

میانگین نظرسنجی موسسه فایو ترتی ایت نیز -که شامل نظرسنجی یو اس ای تودی و دانشگاه سافولک نمی شود- نشان می دهد که ۵۰ روز مانده تا روز انتخابات ریاست جمهوری در آمریکا، هریس در این ایالت کلیدی با اختلاف ۰.۷ درصدی از ترامپ جلوتر است.

نظر شما

صفحات اجتماعی انتخاب سردبیر آخرین اخبار کاریکاتور عکس روز