۲۵ شهریور ۱۴۰۳
کپی شد!

پژوهشگر یمنی در گفتگو با نگاه نو؛

صنعاء از فناوری ها و تکنیک های پیشرفته نظامی برخوردار است/ مشخصات پیشرفته موشک یمنی

صنعاء از فناوری ها و تکنیک های پیشرفته نظامی برخوردار است/ مشخصات پیشرفته موشک یمنی

پژوهشگر یمنی در امور نظامی و راهبردی در گفتگو با نگاه نو، مشخصات پیشرفته موشک یمنی که به عمق رژیم صهیونیستی اصابت کرد را تشریح کرد.

به گزارش نگاه نو، دکتر عمر المربونی، پژوهشگر امور نظامی و راهبردی – فارغ التحصیل آکادمی نظامی روسیه، تأیید کرد که اصابت موشک یمنی به عمق اسرائیل و طی کردن مسافت ۲۰۰۰ کیلومتری نشان دهنده این نکته  است که یمن دارای موشک های سطح پیشرفته و تکنیک های عالی است.

وی افزود: تاکنون هیچ بیانیه ای از سوی گروهای یمنی برای پذیرفتن مسئولیت این حمله صادر نشده است که این موضوع نشان دهنده زیرکی یمنی ها و در راستای یک جنگ روانی علیه اسرائیل به شمار می رود.

این تحلیلگر با اشاره به حمله یمنی ها با پرتاب موشک بالستیک مافوق صوت و ناتوانی پدافند هوایی رژیم صهیونیستی در دفع آن، گفت: این موشک از لحظه پرتاب توانست همه سامانه های نظارتی و رهگیری را دور بزند تا اینکه به هدف اصابت کند.

وی افزود: صرف این حقیقت که موشک به عمق این رژیم رسیده و مسافت ۲۰۰۰ کیلومتری را طی کرده است موید این است که یمن از فناوری های سطح بالا برخوردار است.

پژوهشگر یمنی اظهار داشت: اصابت تنها یک فروند موشک نشان دهنده شکست سامانه‌های پدافند هوایی اسرائیل از جمله (هائتز – فلاخن داوود – پاتریوت – گنبد آهنین) است، به‌ ویژه که بین ۲۰ تا ۳۰ موشک از سامانه‌های هاتز و اسلینگ داوود پرتاب شده است که قیمت هر موشک ۳ میلیون دلار است، یعنی ۱۰ موشک پرتاب شده، سیستم دفاع هوایی اسرائیل را از کار می اندازد و آسمان را به روی موشک های بالستیک و پهپادها باز می کند.

وی گفت: این موشک حدود دو و نیم میلیون شهرک نشین را در داخل پناهگاهها دچار وحشت کرد.

عمر المربونی اعلام کرد: اصابت موشک به عمق اسرائیل برای شهرک نشینان به معنای عدم وجود مکان امن است که بر روند مهاجرت به فلسطین اشغالی تاثیر می گذارد و مهاجرت معکوس را در پی خواهد داشت.

وی ادامه داد: این موشک که در طول مسیر خود با سرعت بالا و توانایی مانور متمایز شده بود، ممکن است صرفاً یک موشک آزمایشی برای طرح های تثبیت شده باشد که طبق مراحل و در صورت لزوم اجرایی می شود.

نظر شما

صفحات اجتماعی انتخاب سردبیر آخرین اخبار کاریکاتور عکس روز