۱۷ شهریور ۱۴۰۳
کپی شد!

وزارت دفاع روسیه:

کنترل هفت شهرک در منطقه دونتسک را به دست گرفتیم

کنترل هفت شهرک در منطقه دونتسک را به دست گرفتیم

وزارت دفاع روسیه در بیانیه‌ای از آزادسازی شهرک ژوراوکا خبر داد و اعلام کرد: نیروهای ما در طول هفته گذشته کنترل هفت شهرک در منطقه دونتسک را در دست گرفتند.

به گزارش نگاه نو به نقل از خبرگزاری تاس، وزارت دفاع روسیه در این بیانیه، افزود: در نتیجه اقدامات فعال و قاطع واحدهای گروه نیروهای مرکز طی هفته گذشته شهرک‌های کیروو، پتیچیه، اسکوچنوئه، کارلووکا، زاوتنوئه، ژوراوکا و پرچیستوو آزاد شدند.

وزارت دفاع روسیه در ادامه این بیانیه به ۵۳ ضد حمله انجام شده از طرف نیروهای اوکراینی برای بازپس‌گیری مناطقی که به کنترل ارتش روسیه درآمده است اشاره کرد و نوشت: در جریان این درگیری‌ها ارتش اوکراین سه هزار و ۵۱۵ نفر از پرسنل خود را از دست داده و همچنین ۴ دستگاه تانک، ۱۴ دستگاه خودرو زرهی و ۳۲ عراده توپ صحرایی نیروهای اوکراینی نیز منهدم شده است.

تاکنون حمله غافلگیرانه به استان کورسک روسیه که به گفته ولودیمیر زلنسکی ارتش اوکراین در جریان آن توانسته حدود یک هزار و ۳۰۰ کیلومتر مربع از خاک روسیه را تصرف کرده و حدود ۶ هزار سرباز روس را کشته یا زخمی کند، مانع از تمرکز رئیس جمهور روسیه بر تصرف شهر پوکروفسک اوکراین نشده است. از دست دادن پوکروفسک که راه آهن و خطوط تدارکات آن برای ارتش اوکراین حیاتی است، می‌تواند شهرهای دیگر این کشور را نیز در معرض خطر قرار دهد.

نظر شما

صفحات اجتماعی انتخاب سردبیر آخرین اخبار کاریکاتور عکس روز