۱۴ شهریور ۱۴۰۳
کپی شد!

سه شنبه شب؛

الجزائر خواستار نشست اضطراری شورای امنیت شد

الجزائر خواستار نشست اضطراری شورای امنیت شد

الجزائر سه‌شنبه شب خواستار برگزاری نشست فوق‌العاده شورای امنیت سازمان ملل برای بررسی جنایات اسرائیل در کرانه باختری شد.

به گزارش نگاه نو، در سایه تشدید حملات رژیم صهیونیستی در کرانه باختری و تداوم نسل‌کشی در نوار غزه، دولت الجزائر به عنوان عضو غیر دایم شورای امنیت سازمان ملل، خواستار برگزاری نشست فوق‌العاده این نهاد بین‌المللی برای بررسی آخرین تحولات در اراضی فلسطین شد.

رادیو بین المللی الجزایر اعلام کرد که درخواست الجزایر برای برگزاری نشست اضطراری شورای امنیت سازمان ملل متحد با هماهنگی فرستاده دولت فلسطین در سازمان ملل متحد در نیویورک صورت گرفت.

بر اساس این گزارش، انتظار می رود نشست آتی توسط ریاست شورای امنیت که در این دور بر عهده اسلوونی است، بزودی و تا پایان هفته جاری برنامه‌ریزی شود.

رادیو رسمی الجزائر تاکید کرد که نشست شورای امنیت به اعضا اجازه می‌دهد تا «حمایت خود از آتش بس فوری در غزه را تایید کنند و تعهد خود را به اصل راه حل دو دولتی به عنوان تنها راه دستیابی به صلح پایدار و عادلانه در خاورمیانه تجدید کنند».

همچنین در این نشست، اعضای شورای امنیت می‌توانند بر «مخالفت خود با رویکرد رژیم اشغالگر صهیونیستی در تضعیف هرگونه امید برای تشکیل کشور فلسطین و انکار حقوق تاریخی مردم این کشور» تاکید کنند.

این در حالی است که رژیم صهیونیستی بیش از یک هفته است که گسترده‌ترین عملیات خود علیه کرانه باختری از سال ۲۰۰۲ تاکنون را از بامداد چهارشنبه پیش آغاز کرده است و جنایات زیادی در شهرهای جنین، طولکرم و اردوگاه‌های فلسطینی در شمال کرانه باختری مرتکب شده است.

به اعلام وزارت بهداشت فلسطین، طی یک هفته جنایت رژیم صهیونیستی در کرانه باختری، دست‌کم ۳۳ فلسطینی شهید و ۱۳۰ نفر مجروح شده‌اند. این در حالی است که شمار قربانیان جنایات اسرائیل از هفتم اکتبر ۲۰۲۳ در کرانه باختری، تاکنون به ۶۸۵ شهید و ۵ هزار و ۷۰۰ مجروح رسیده است.

نظر شما

صفحات اجتماعی انتخاب سردبیر آخرین اخبار کاریکاتور عکس روز